ه.پ.گ یاد و خاطر گریلا هلین هلنا را گرامی داشت

ه.پ.گ اعلام کرد، هلین هلنا یکی از اعضای فرماندهی عرصه‌ی زاپ روز ۲۰ آگوست/ ۲۹ مرداد در نتیجه‌ی حملات هوایی دولت ترکیه علیه عرصه‌ی زاپ به شهادت رسیده ‌است.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار بیانیه اعلام کرد، روز ۲۰ آگوست/ ۲۹ مرداد گریلا هلین هلنا از فرماندهان عرصه‌ی زاپ در نتیجه‌ی حملات هوایی دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیده است.

  متن بیانیه‌ی ه.پ.گ بدین شرح است:

  " هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه روز ۲۰ آگوست / ۲۹ مرداد عرصه‌ی زاپ در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هلین هلنا( لیلا کاراباش) عضو فرماندهی عرصه‌ی زاپ به شهادت رسید. مشخصات فرمانده هلین بدین شرح است:

   نام: لیلا کاراباش

   کد سازمانی: هلین هلنا

   محل تولد: یالووا

   زمان و مکان شهادت: ۲۰آگوست ٢٠١٩ – زاپ

  رفیق هلین سال ۱۹۸۶ در یالووا چشم به جهان گشود. وی در میان خانواده و اطرافیانی میهن دوست پرورش یافت، بمانند تمامی زنان و کودکان کرد در سنین جوانی هدف سیاست‌های همگون ساز و نابودگر دشمن قرار گرفت. رفیق هلین هیچگاه ترک میهن و زندگی اجباری در کلان‌شهرها را قبول نکرد. وی هیچگاه سیاست‌های پلید دشمن را قبول نکرده و در برابر ناحقی علیه خلق کرد ایستاد. با هدف پاسخ دادن به توطئه بین‌المللی سال ۱۹۹۹ علیه رهبری در سال ۲۰۰۱ در مرسین به صفوف جنبش آزادی خواهی پیوست. رفیق هلین با هدف میهنی آزاد و رهبری آزاد به صفوف مبارزات پ.ک.ک پیوسته و با هیجانی عظیم مبارزه نمود.

  رفیق هلین نمونه‌‌ای از فداکاریست، از زمان پیوستن از خاکورک تا به مقاومت زاپ در ۲۰۰۸ و در عرصه‌ی شمال کردستان در سال ۲۰۰۹ به گونه‌ای فعال مبارزه نمود و آخرین مرتبه در عرصه زاپ به فعالیت پرداخت. رفیق هلین به فرماندهی آگاه مبدل شد، برای رفقا پیشاهنگی نموده و به الگوی مقاومت مبدل شد. در هر عرصه‌ی مبارزات با خواست، روحیه، فداکاری و وابستگی خویش ایستاری نمونه را به رفقا نشان داد. در ایدئولوژی رهایی زن که رهبرمان ایجاد نمود ژرفا یافت، در مبارزات زنان ارزش‌های سارا(ها)، بریتان(ها) و زیلان(ها) را در شخصیت خویش ایجاد نموده و سعی داشت لایق آن‌ها گردد. آخرین مرتبه در عرصه‌ی زاپ که به شهادت رسید، در برابر حملات ارتش اشغالگر ترکیه در جبهه‌ی مقدم جای گرفته و با زحمات و تلاش‌های خویش سعی داشت اندیشه‌ی گریلای زمانه را نیرو بخشد.

  مراتب تسلیت خویش را در ابتدا به خانواده رفیق هلین و تمامی خلق میهن دوست کردستان اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم، مبارزات آزادی کردستان را به موفقیت برسانیم."