ه.پ.گ: یاد و خاطره شهیدان گارزان را گرامی می‌داریم

ه.پ.گ اسامی ۶ گریلا را که در روز ۶ سپتامبر (١۶ شهریور) در عرصه گارزان استان بدلیس طی جنگ دوروزه و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسیده بودند اعلام کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) اسامی گریلاهای شهید منطقه گارزان بدلیس را منتشر کرد. یکی از گریلاهای شهید اهل هورامان روژهلات کوردستان است.

در اطلاعیه آمده است:

"روز ۵ سپتامبر ٢٠٢٠ پس از بمباران منطقه شیخ جمعه استان بدلیس، تحرکات اشغالگرانه‌ی گسترده‌‌ای را در آن آغاز کرد. در جریان حملات اشغالگرانه میان نیروهای ما و اشغالگران جنگ شدیدی روی داد. رفقایمان شورش، ماهر، زردشت، بسی و تِکوشَر ضربات سنگینی را بر ارتش اشغالگر ترک وارد نموده و در جنگ شدید دو روزه و حملات هوایی دشمن به شهادت رسیدند. رفیق روناهی نیز پس از آنکه زخمی شد تا آخرین گلوله جنگید و برای اینکه به اسارت دشمن درنیاید با انفجار نارنجک خود را به شهادت رساند.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: دَوریم اَردمیر

   کد سازمانی: شورش نمرود

   محل و سال تولد: استانبول

   نام مادر – نام پدر: رَدیفه - جودت

  تاریخ و محل شهادت: ۶ سپتامبر ٢٠٢٠ / بدلیس

 

   نام و نام خانوادگی: اُزلَم آتساک

   کد سازمانی: روناهی درسیم

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: زیتون - کرَم

  تاریخ و محل شهادت: ۶ سپتامبر ٢٠٢٠ / بدلیس

 

   نام و نام خانوادگی: ابراهیم یلماز

   کد سازمانی: ماهر گارزان

   محل و سال تولد: استانبول

   نام مادر – نام پدر: بسرا - بوزدین

  تاریخ و محل شهادت: ۶ سپتامبر ٢٠٢٠ / بدلیس

 

   نام و نام خانوادگی: عمران آسلان

   کد سازمانی: زردشت گارزان

   محل و سال تولد: بدلیس

   نام مادر – نام پدر: شفیقه - قدری

  تاریخ و محل شهادت: ۶ سپتامبر ٢٠٢٠ / بدلیس

 

   نام و نام خانوادگی: دیلان آسلان

   کد سازمانی: بسی هاوین

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: حیات - فصیح

  تاریخ و محل شهادت: ۶ سپتامبر ٢٠٢٠ / بدلیس

 

   نام و نام خانوادگی: محمد شریفی

   کد سازمانی: تِکوشَر کوردستان

   محل و سال تولد: تالش

   نام مادر – نام پدر: سراحی - عبدالحسین

  تاریخ و محل شهادت: ۶ سپتامبر ٢٠٢٠ / بدلیس

خلق کورد در طول تاریخ در کوهستان‌های مقدس کوردستان مقاومت نموده، هیچ زمانی سر تسلیم خم نکرده و این کوهستان‌ها به قلعه مقاومت مبدل شدند. این مقاومت به میراثی اصیل بدل گشت و به امروز رسید. حزبمان پ.ک.ک به این سنت تاریخی اصیل تکیه کرد و خط مشی مقاومت خلقمان را به اوج رساند و درهای مبارزه‌ای بی‌وقفه را بسوی پیروزی گشود. بی‌شک این مبارزه پیروزمندانه با رنج بی‌امان شهیدان قهرمان محقق شده است. خط زندگی شهیدان معیار مبارزه و پیروزی ماست. پ.ک.ک همچون حزب شهیدان با هر شهادت نیرومندتر و راسخ‌تر از پیش تصمیم به شعله‌ورتر کردن آتش انتقام می‌نماید و در مبارزه خویش یک گام به پیش برمی‌دارد. این مهم را همچون مبنای فلسفه خود قرار داده است. ریخته شدن خون فرزندان قهرمان کوردستان بر خاک کوردستان ضامن آینده آزاد خلقمان است. با اذعان به این حقیقت، نیروی گریلای قهرمانمان بدون تردید علیه اشغالگران ایستادگی می‌کنند و نیات شوم استعمارگران را خنثی می‌کنند. گریلاهای ما به عنوان پیشاهنگان مبارزات و روحیه ایستادگی خلق کورد، مبارزه شرف را به پیروزی می‌رسانند. رفقا شورش، روناهی، ماهر، زردشت، بسی و تِکوشَر در منطقه شیخ جمعه واقع در بدلیس به کاروان شهیدان همیشه جاوید پیوستند، با مقاومت قهرمانانه و حماسی خود یکبار دیگر روحیه فدایی گریلا را نشان دادند."

ه.پ.گ سپس از مبارزات انقلابی هر یک از شهیدان تجلیل به عمل آورده و یاد و خاطره آنان را گرامی داشته است.

 

 

 

 

ه.پ.گ در پایان اطلاعیه می‌افزاید:"با ابراز تسلیت به خانواده‌های گرامی رفقایمان شورش، روناهی، ماهر، زردشت، بسی و تِکوشَر و همچنین تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان با آرمان‌های والای آنان برای تحقق زندگی آزاد با حضور رهبر آپو تجدید میثاق می‌کنیم."