هشتمین مجمع عمومی کنفدرالیسم زنان کردستان برگزار شد

هشتمین مجمع کنفدرالیسم زنان کردستان طی روزهای گذشته در مناطق حفاظتی مدیا برگزار شده است. زنان در این نشست تصمیمات مهمی اخذ کردەاند

هشتمین مجمع کنفدرالیسم زنان کردستان طی روزهای گذشته در مناطق حفاظتی مدیا برگزار شده است. زنان در این نشست تصمیمات مهمی اخذ کردەاند

 

به گزارش خبرگزاری فرات، هشتمین مجمع عمومی کنفدرالیسم زنان کردستان در روزهای دوم تا ششم ماه سپتامبر امسال در مناطق تحت حفاظت گریلاهای کردستان با شرکت ١١۵ نماینده برگزار شده است.

 

در این مجمع، اساسنامه ك.ژ.ك تصویب و تصمیمات مهم دیگری از جمله انتخاب اعضای شورای رهبری ك.ژ.ك اتخاذ شده است.

 

سی تن از نمایندگان چهار بخش کردستان و پانزده تن از نمایندگان گروههای اجتماعی به عنوان اعضای شورای رهبری ك.ژ.ك برگزیده شدەاند.

 

در مجمع عمومی ك.ژ.ك، نقش زنان در تأسیس نظام کنفدرال و پیامدهای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تمهیداتی در اینباره اخذ شده است.

 

یکی از موضوعات مهم این نشست وضعیت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان بود که از سال ١٩٩٩ تاکنون در زندان انفرادی ترکیه تحر فشارهای سنگین محبوس است. ك.ژ.ك تصمیم به دور تازەای از تلاش‌ها برای آزادی اوجالان گرفته و دینی بر گردن جنبش دانسته است.

 

انقلاب زنان و لزوم اتحاد بین‌المللی زنان برای مقابله با زن‌ستیزی در خاورمیانه و قتل زنان و کودکان نیز از مباحث این نشست بود. ك.ژ.ك بر ادامه مبارزه در برابر تفکر مردسالاری و توسعەی الگوی ریاست همزمان یک زن و یک مرد در نهادهای خرد و کلان تصمیم‌گیری تأکید کرده و از کمون‌ها و شوراهای شهری و روستایی به عنوان جایگزینی برای ساختار دولتی کنونی یاد کرده است.

 

در این نشست از سویی کمیتەهایی در حوزەهای گوناگون سیاسی، اجتماعی و محیط زیست تشکیل شده تا پروژه آلترناتیو "ملت دمکراتیك" با سرعت بیشتری در منطقه اجرا شود.