هلهله زنان مبارز در پایتخت خودخوانده داعش

روزهای نابودی داعش در پایتخت خودخوانده فرارسیده است. یگانهای مدافع زنان-ی.پ.ژ در آغاز عملیات آزادسازی رقا در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که پیمان می‌بندند که انتقام سنگینی از قتل زنان توسط داعش در پایتخت از این گروه جنایت کار خواهند گرفت. اکنون پرچم ی.پ.ژ ...

روزهای نابودی داعش در پایتخت خودخوانده فرارسیده است. یگانهای مدافع زنان-ی.پ.ژ در آغاز عملیات آزادسازی رقا در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که پیمان می‌بندند که انتقام سنگینی از قتل زنان توسط داعش در پایتخت از این گروه جنایت کار خواهند گرفت. اکنون پرچم ی.پ.ژ و یگانهای زنان شنگال –ی.پ.ژ در رقا به اهتزاز درآمده و صدای هلهله زنان بگوش می‌رسد

 

رقا مرکز گروه چرکین داعش بود. اکنون ٧٠ درصد این شهر از چنگال تبهکاران خارج شده است. هنوز تمامی شهر آزاد نشده اما پرچمهای بزرگ ی.پ.ژ و ی.ژ.ش در مرکز شهر به اهتزاز درآمده‌اند. زنان مبارز روزانه انتقام سنگینی از داعش می‌گیرند. هر دستاوردی هلهله‌ای را با خود همراه دارد.

 

با آغاز عملیات خشم فرات فرماندهی یگانهای مدافع زن اعلام کرد که کارزار آزادی رقا با پیشاهنگی و فرماندهی زنان خواهد بود. این اطلاعیه مفهومی را در با خود داشت. سال ٢٠١۴ داعش تشکیل دولت خود را با مرکزیت رقا اعلام کرد و به هر آنجا که حمله‌ور شد اول از همه زنان را بە بردگی گرفت. خطبه‌های نماز مساجد را به حمله ایدئولوژیک به زنان اختصاص داد و قوانین پلید و چرکینی را در دشمنی با جامعه و بویژه زنان تعیین کرد. تبهکاران داعش به هزاران زن تجاوز کردند و هزاران نفر دیگر را هم کشتند، هزاران زن را به بردگی وادار کردند و هزاران نفر را در بازارها فروختند. داعش در حمله به شنگال وقاحت خود و همپیمانان خود را به جهانیان نشان داد.

 

ایزدیهای شنگال از سوی مسعود بارزانی رییس حزب دمکرات کردستان عراق به داعش واگذار شدند. اگر چه پس از سه سال هنوز بارزانی نسبت به خیانت ملی به ایزدیها سکوت کرده است اما تمام کردها -به استثنای هواداران بارزانی که خیانت را فضیلت می‌دانند- متفق‌القولند که آنچه در آگوست ٢٠١۴ در شنگال صورت گرفت تنها حاوی مفهومی تکراری بودو آنهم اینکه مسعود بارزانی و حزب وی زنان ایزدی را به داعش واگذاشتند. جانیان داعش، زنان ایزدی را همچون برده در بازارها فروختند و بیشتر آنان را به رقا منتقل کردند. رقا شاهد جنایتهای داعش و هم‌مسلکان آنها علیه زنان است. زنان مبارز سوگند یاد کردند که انتقام زنان از داعش سنگیتر از آن خواهد بود که داعش تصور می‌کند و صد البته شهادت مبارزان زن در شنگال و رقا این مهم را به جهانیان نشان داد. کینه داعش و همفکران آن از زنان آزادیخواه تا جایی رسید که تبهکاران حزب دمکرات کردستان عراق در سوم مارس سال جاری، نوژیان ارهان روزنامه نگار زن را در شنگال عامدانه به شهادت رساندند.

 

ی.پ.ژ سوگند زنان را عملی کرد

 

ی.پ.ژ سوگند انتقام از داعش را به مرحله اجرا گذاشت. پس از مدتی کوتاه زنان ایزدی در چارچوب یگانهای زنان شنگال هم به عملیات رقا آمدند. مبارزان زن ایزدی می‌گویند که برای انتقام از داعش به رقا آمده‌اند. جنگ آزادی رقا سه ماه را پشت سر گذاشت. مبارزان زن در صفوف مقدم جنگ با داعش جای گرفته‌اند. به همین دلیل هم هر ضربه مرگبار بر داعش، همزمان ضربه مرگبار بر همپیمانان آن و صدالبته انتقامی تاریخی است. رسانه‌های حزب دمکرات کردستان عراق تا همین اواخر تبهکاران داعش را جنگنده و مبارزان زن و مرد شنگال و روژاوا را تروریست خطاب می‌کردند و به پخش زنده سخنان فرمانده‌های سیاسی و نظامی داعش مبادرت می‌کردند.

 

پرچم زنان مبارز در پایتخت خودخوانده داعش

 

اکنون ٧٠ درصد شهر رقا از لوث تبهکاران داعش پاکسازی شده است. در بسیاری از نقاط این شهر پرچمهای ی.پ.ژ و ی.ژ.ش به اهتزاز درآمده است. تبهکاران داعش و منصوبان اقلیمی آنان بارها اعلام کرد‌ە‌اند که کشتن دردناک برای آنان مرگ از سوی زنان مبارز است. پریشان احوالهای داعش و همپاله‌های آنان مدعی شده‌اند که در صورتی که از سوی زنان مبارز کشته شوند حق ورود به بهشت را از دست می‌دهند. زنان آنان را به دوزخ می‌فرستند. پرچمهای زنان مبارز ی.پ.ژ و ی.ژ.ش انتقام تاریخی زنانی است که از سوی داعش به اسارت و بردگی گرفته شدند و همزمان انتقامی تاریخی از آنانی هم هست که زنان ایزدی را به داعش واگذار کردند.

 

نه گریه و فریاد اکنون دیگر هلهله و صدای شلیک گلوله انتقام در آسمان رقا می‌پیچد

 

شهر رقا در چهار سال گذشته شاهد فریاد و فغان زنانی بود که از سوی مزدوران اقلیمی به داعش واگذار شدند. اکنون این شهر شاهد انتقام تاریخی زنان مبارز است. دیگر صدای هلهله زنان آزادیخواه و مبارز است که با شلیک گلوله و کشتن عناصر داعش به آسمان رقا برمی‌خیزد.