همسر کاووس سیدامامی احضار و بازجویی شد

روز یکشنبه ٣ تیرماه، مریم مُمبینی همسر کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست که در زندان به طرز مشکوکی جان سپرد، به دفتر نظارت و پیگیری احضار و بازجویی شد.

روز یکشنبه ٣ تیرماه، مریم مُمبینی همسر کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست که در زندان بە طرز مشکوکی جان سپرد، به دفتر نظارت و پیگیری احضار و بازجویی شد.

 

به گزارش هرانا، رامین سیدامامی پسر مریم ممبینی، با انتشار مطلبی در کانال تلگرام خود ضمن تایید خبر بازداشت مادرش اعلام کرد، مکانی که خانم ممبینی به آن فراخوانده شده دفتر نظارت و پیگیری بودە است.

 

طی روزهای گذشته پیام درفشان وکیل مدافع خانواده کاووس سیدامامی از اعلام نظر نهایی پزشکی قانونی درباره علت مرگ او خبر داد و گفت، پزشکی قانونی در گزارش خود علت مرگ را خفگی و فشار بر روی گردن اعلام کرده است.

 

لازم به ذکر است چندی پیش دو پسر کاووس سید امامی از جاستین توردو، ‌نخست وزیر کانادا، ‌خواستند حکومت ایران را برای آزاد کردن مادرشان تحت فشار قرار دهد.

 

رامین سید امامی در حساب اینستاگرامش،‌ با اعلام خبر خروج خود و برادرش از کشور گفته بود که مامورین فرودگاه در آخرین لحظات، مانع خروج مادرشان از ایران شدەاند. او تاکید کرد، آنان برای رفع ممنوع الخروجی مادرشان لحظه‌ای ساکت نخواهند شد.