وضعیت سلامتی آتنا دائمی در زندان نگران کننده است

خبرها حاکی از وخامت حال  آتنا دائمی کنشگر مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین است. پزشک معالج او از احتمال مبتلا شدن آتنا به بیماری ام-اس خبر داده است

خبرها حاکی از وخامت حال  آتنا دائمی کنشگر مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین است. پزشک معالج او از احتمال مبتلا شدن آتنا به بیماری ام-اس خبر داده است.

 

آتنا دائمی کنشگر مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین روز چهارم بهمن ٩۶ با ضرب و شتم از بند زنان زندان اوین به زندان قرچک تبعید شد و پس از ١٠ روز در اعتراض به این تبعید غیر قانونی دست به اعتصاب غذا زد.

 

او در پی درخواست جمعی از مدافعان حقوق بشر، پس از ١٣ روز به اعتصاب خود پایان داد.

 

پایگاه حقوق بشری هرانا به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی نوشته وضعیت جسمی آتنا دائمی به شدت نگران کننده است، صورتش هنوز دچار بی‌حسی شده و عصب سمت راست صورتش از کار افتاده است. بی‌حسی صورت آتنا دائمی به گلویش رسیده و  دندان‌ها و فک‌اش نیز بی‌حس شده.

 

یک دکتر اعصاب و روان بعد از معاینه این کنشگر مدنی از احتمال ابتلای او به یک بیماری التهابی خبر داده و گفته: احتمال می‌رود آتنا دائمی پس از شوک و فشارهای عصبی ناشی از مضروب شدن توسط مامورین زندان قرچک و انتقال اجباری او به بند مادران این زندان مبتلا به بیماری "ام اس" شده باشد.

 

آتنا دائمی از دی‌ماه سال گذشته برای حضور در مراسم عروسی خواهرش تقاضای مرخصی داده بود، اما علیرغم وعده های مسئولین زندان، در نهایت با اعزام او مخالفت کردند.

 

 

آتنا دائمی پیش‌تر در مهرماه سال ٩٣، بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ٧ سال حبس محکوم شد.