٣٢ نومبارز زن به صفوف گریلاهای کردستان پیوستند

طی مراسمی در مناطق حفاظتی مدیا، دوره آموزشی شهید "تِکوشین باران" با مشارکت سی و دو نومبارز زن به پایان رسید

طی مراسمی در مناطق حفاظتی مدیا، دوره آموزشی شهید "تِکوشین باران" با مشارکت سی و دو نومبارز زن به پایان رسید

 

دوره‌ی آموزشی نومبارزان زن که به صفوف پ.ک.ک پیوسته بودند روز ٢۴ دسامبر/ سوم دیماه، در مناطق حفاظتی مدیا به پایان رسید. در مراسم پایان دوره، "دوران کالکان" از اعضای شورای مرکزی پ.ک.ک و "کاواندا هرکول" از اعضای قرارگاه مرکزی یژاستار حضور یافتند.

 

دوران کالکان در مراسم پایانی دوره‌ی خودویژه زنان گریلا اظهار نمود: "وحشی‌های نژادپرست با ظلم و دروغ پردازی، در تلاشند تا مانع مشارکت دختران و پسران کُرد در مبارزه شوند، لیکن نتیجه عیان است و هر روز تعداد بیشتری به کوهستان‌‌های آزاد می‌آیند."

 

زنان ارمنی: باید تاریخ خود را بشناسیم

زنان ارمنی و عرب نیز در دوره‌ی خودویژه حضور داشتند. گریلای ارمنی "ستِرک آمَد" که یکی از نومبارزین بود، گفت: "زنان در مبارزات آزادی مقاومت نمودند و شهید شدند، بایستی زنان ارمنی تاریخ خود را بشناسند."

گریلا "آمَد" با اشاره به اینکه وی یک زن ارمنی است افزود: " زنان ارمنی، ترک، سوریانی، عرب و کُرد بایستی به صفوف مبارزات آزادیخواهی بپیوندند" و از همه‌ی زنان برای حضور در کوهستان‌های آزاد، دعوت نمود.

 

یکی از گریلاهای زن عرب بنام "روژنگ" خواست زنانی که تحت ظلم و فشار قرار گرفته‌اند، به صفوف مبارزه بپیوندند و گفت: "بایستی زنان، مقاومت شهید سارا "سکینه جانسز" را الگوی خود قرار داده و برای دستیابی به شخصیتی همچون شهید سارا، کوهستان‌های آزاد جای مناسبی می‌باشد".

 

بایستی زنان زیبایی‌های کوهستان را ببینند

گریلا "دلال شورش" نیز که از جنوب کردستان به صفوف پ.ک.ک پیوسته است، پرسید: زنان تا کجا اقتدار و ذهنیت مردسالاری را می‌پسندند؟ دلال افزود: زنان در صفوف پ.ک.ک به نیروی اراده ذاتی دست می‌یابند و روی پای خود می‌ایستند. زنان بایست به کوهستان‌های آزاد بیایند و زیبایی‌های کردستان را زندگی نمایند."