پاژک: "شهدای بستا تا همیشه در قلب میلیون‌ها انسان زنده می‌مانند"

حزب آزادی زنان کردستان- پاژک در بیانیه‌ای ضمن ادای احترام به شهیدان بستا تصریح کرده که یاد آنها در قلب میلیون‌ها انسان‌ها همواره زنده خواهد ماند

حزب آزادی زنان کردستان- پاژک در بیانیەای ضمن ادای احترام به شهیدان بستا تصریح کرده که یاد آنها در قلب میلیون‌ها انسان‌ها همواره زنده خواهد ماند.

 

 

پاژک در بیانیەای، اوجگیری حزب کارگران کردستان در چهلمین سالگرد تأسیس آنرا مدیون خون شهیدانی دانسته که دلاورانه برای آزادی پیکار کردند و حماسه آفریدند.

 

در این بیانیه تصریح شده جنبش آزادیخواه زنان کرد که سکینه جانسز در زمان تأسیس پ.ک.ک برای سازماندهی آن تلاش کرد اکنون به جنبشی میلیونی بدل شده که پرچمدار انقلاب زنان خاورمیانه است.

 

پاژک از فرمانده دلال آمد و دوازده همرزم او که در حملات هوایی ترکیه در بلندی‌های بستا جانباختند نیز به عنوان شهدای این راه پر فراز و نشیب نام برده و به آنها ادای احترام کرده است.

 

در این بیانیه اعلام شده که دلال آمد علاوه بر فرماندهی یژاستار، سابقه عضویت در رهبری پاژک و فرماندهی نیروهای فدایی زنان را داشته و خود نمونەای از یک انقلابی آزادیخواه بوده که فدائیانه در برابر هجوم به خلق کُرد و زنان منطقه تا آخرین نفس مبارزه کرد.

 

پاژك همچنین درباره آسلی اوزکایا با کد سازمانی آزه ملازگرد می‌گوید: "او فرمانده ایالت جولمرگ و یک پیکارگر دلدادەی کوهستان و آزادی بود. رفیق آزه، منشا روحیه و معنویات در میان همرزمان خود بود و مسئولیت خود در زمینه آموزش‌های ایدئولوژیک و نظامی را به بهترین شکل انجام می‌داد. او در ایالت پرخطری مانند جولمرگ به عنوان یک فرمانده زن، الگویی برای مبارزه با ارتجاع دشمن بود."

 

پاژک در ادامه با تحسین یازده همرزم دیگر که در نبردهای بستا جان خود را از دست دادند، این واقعه را به خلق کرد تسلیت گفته و تصریح می‌کند که یاد آنها در قلب میلیون‌ها انسان‌ها همواره زنده خواهد ماند.