پیام نینا احمدی شهروند روژهلاتی به لیلا گووَن

​​​​​​​نینا احمدی شهروند روژهلات کردستان در یکی از بیمارستان‌های اتریش دوره معالجه سرطان خود را طی می‌کند. وی برای لیلا گووَن و شرکت کنندگان در اعتصاب غذای گسترده پیامی ویدیویی ارسال کرده و می‌گوید؛ به پیروزی آنان یقین دارم

نینا احمدی سال ١٩۶٣/ ١٣۴١ در شهر سنه روژهلات کردستان متولد شده است. وی سال‌های مدیدی است که در اتریش بسر می‌برد، او ٣٠ از زندگی خود را در مبارزه آزادیخواهی کردستان جای گرفته و در یکی از بیمارستان‌های وین آخرین روزهای حیات خویش را طی می‌کند.

نینا مبتلا به بیماری سرطان رحم است. پزشکان وضعیت وی را بسیار وخیم می‌دانند. همسر وی به نام رفیق پیشتر به دلیل سرطان وفات کرده است.

 

احمدی سال ١٩٩٩ در اعتراضات سراسری به توطئه بین‌المللی علیه عبدالله اوجالان فعالانه جای گرفت. از سال ٢٠١٠ در رسانه‌های کردی دهها برنامه ارائه کرده است. وی از اولین روزهای بستری شدن در بیمارستان برای همبستگی و حمایت از اعتصابگران غذا فعالیت می‌کند.

 

نینا احمدی به واسطه کردهایی که به ملاقات وی رفته بودند پیامی ویدیویی را در حمایت از لیلا گوون و اعتصابیون غذا منتشر کرد.

احمدی در این پیام ویدیویی می‌گوید:

"قبل از هر چیز لیلا گووَن و همه رفقا در کردستان و اروپا، همچنین در هر مکانی که برای صیانت از رهبری با شعار 'بدون رهبری زندگی محال است' دست به اعتصاب غذا زده‌اند، گام بزرگی برداشته‌اند. سلام و درود خود را به همه آنان ابراز می‌دارم. اگر چه بیمارم اما روحیه‌ خود را حفظ کرده‌ام. زیرا امید و اعتقاد خود را حفظ کرده‌ام، به رهبری باور دارم. به آنانی که برای اندیشه‌های اوجالان سالهاست مقاومت کرده‌اند ایمان دارم. همه آنان را از صمیم قلب می‌بوسم. به همه می‌گویم؛ تا آزادی رهبر آپو از پا ننشینید. وی زندگی، آزادی و شرف ماست. مبارزه حقیقت‌خواهی ماست."

 

احمدی خاطرنشان کرده است که به مبارزه لیلا گووَن مفتخر است و می‌افزاید:"تو شرف مایی، مقاومت مایی، خیلی دوستت دارم."