پیام یژاستار به مناسبت هشتم مارس: سازماندهی را ارتقا دهیم

​​​​​​​فرماندهی قرارگاه مرکزی یژاستار به مناسبت ٨ مارس روز جهانی زنان کارگر پیامی منتشر کرده و می‌گوید: در پاسخ به حملات پیش‌ رو علیه مبارزات زنان سازماندهی خود را ارتقا بخشیم

فرماندهی قرارگاه مرکزی یگان‌های زنان آزاد- یژاستار در پیامی کتبی روز جهانی زن را تبریک گفت.

 

یژاستار روز جهانی زنان کارگر را به عبدالله اوجالان پیشاهنگ مبارزات آزادیخواهانه زنان و همه زنانی که در سنگر مبارزه علیه فاشیسم و مردسالاری جای گرفته‌اند تبریک گفته است.

 

بیانیه ضمن اشاره به گسترش مبارزه و مقاومت برای صیانت از شأن و حیثیت جامعه بشری از تداوم حملات بر زنان در سرتاسر جهان و لزوم خوددفاعی و خودسازماندهی بیشتر زنان در قبال هرگونه حمله را خاطرنشان کرده است.

 

در ادامه آمده است:

"جنبش آزادی زنان از اولین روزهای تأسیس پ.ک.ک در سال ١٩٧٨ تا به کنون علیه نیروهای استعمارگر جنگیده و امروز هم اعتقاد زنان به زندگی آزاد از هر زمان دیگری بیشتر است.

 

امروز در خاورمیانه و ترکیه بحران بزرگی وجود دارد. این بحران از حصر رهبر آپو سرچشمه می‌گیرد. مقاومت لیلا گووَن در محکومیت حصر مفهوم عظیمی دارد و زنان از اندیشه‌های رهبر آپو نیروی مقاومتی تاریخی را کسب کرده‌اند.

 

به مثابه یژاستار اعلام می‌کنیم که رهبر آپو را آزاد خواهیم کرد. با الهام از رفقایمان شهید بریتان و شهید زیلان و بر مبنای رهروان آنان رفقا دلال آمد، آمانج گوشکار، مدیا ماوا، ژیندار ازگی، سما انتقام یاد و خاطره تمام شهیدان را گرامی می‌داریم و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌کنیم."