چندین اشغالگر در عملیات گریلاهای کوردستان به هلاکت رسیدند

نیروهای ه.پ.گ و یژاستار در چارچوب کارزار اعلام شده از سوی ک.ج.ک سلسله عملیات‌های موثری ترتیب دادند، کشته شدن تعدادی اشغالگر از جمله ۵ درجه‌دار ارتش ترکیه در این عملیات‌ها قطعی شده است.

اطلاعیه مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) به شرح زیر است:

"نیروهای ما در چارچوب کارزار ک.ج.ک که با شعار «حصر، فاشیسم و اشغالگری کافیست، زمان آزادی فرا رسیده است» عملیات‌های نیرومندانه‌ای را به انجام رساندند. جزئیات عملیات‌ها به شرح زیر است:

هفتانین

ساعت ١٢:٣٠ روز ١۵ سپتامبر، نیروهایمان در تپه شهید شیلان منطقه کارتال در هفتانین علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات مؤثری را به انجام رساندند. در این عملیات یک سنگر دشمن که محل استقرار نظامیان بود منهدم شده است. تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها محرز نشده است.

رژیم ترک پس از این عملیات اقدام به تیراندازی کورکورانه به اطراف خود و خودروهای غیرنظامیان کرد و به خودروهای مردم زیان وارد کرده است. همچنین اطاف روستای کشانه دچار حریق شد.

ساعت ١٨ روز ١٧ سپتامبر یک سنگر نیروهای دشمن در تپه کاتو منطقه بکتوریا واقع در هفتانین هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفت. در این عملیات یک سنگر دشمن منهدم شد، ۵ نظامی کشته و ٣ نظامی دیگر زخمی شدند.

ارتش اشغالگر ترکیه پس از این عملیات اجساد کشته‌ها و زخمی‌های خود را با استفاده از هلی‌کوپتر از منطقه خارج کرد.

ارتش اشغالگر ترکیه در تپه کارتال، تپه شهید زنار و دره شهید گوَر تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرده است. این تحرکات همچنان ادامه دارند.

چلی- جولمرگ

ساعت ۵ بامداد ١٧ سپتامبر نیروهای ما نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه را در تپه شهید بلال در منطقه چلی استان جولمرگ هدف قرار دادند. در این عملیات یک موضع دشمن که محل استقرار نظامیان بود منهدم شده و دو سیستم دوربین مدار بسته واقع در روی تپه نیز منهدم گشتند.

ارتش اشغالگر ترک پس از این عملیات منطقه را آماج حملات توپخانه‌‌ای قرار داده و تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. نیروهای ما یکی از یگان‌های دشمن را تحت نظر قرار داده و ساعت ٩:۴٠ زمانی که دشمن درصدد استقرار سیستم مدار بسته بود آنان را با عملیات انفجاری هدف قرار دادند. در این عملیات سه اشغالگر کشته شدند. ارتش ترکیه ساعت ١٧:٣٠ با بکارگیری هلی‌کوپتر کبرا منطقه را اماج حمله قرار داد و با هلی‌کوپتر سیکورسکی اجساد کشته و زخمی‌هایش را خارج کرد.

ألکه- شرنخ

ارتش اشغالگر ترکیه روز ١١ سپتامبر با هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپتر منطقه کاتو ژیرکا در بخش ألکه استان شرنخ را بمباران نمود. پس از آن با هلیکوپتر اقدام به پیاده نمودن سربازان خود کرده و تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. نیروهای ما تحرکات دشمن را تحت نظر قرار داده و بخش فرماندهی دشمن را هدف حمله قرار دادند. در این عملیات تعداد زیادی از نظامیان دشمن از جمله ۵ درجه‌دار در فرماندهی عملیات دشمن کشته شدند. رژیم اشغالگر ترکیه در رسانه‌های جنگ ویژه خود تنها به کشته شدن تنها ٣ تن و یک زخمی اعتراف کرده است. این ادعا دروغ است. ارتش اشغالگر ترک در مقابل نیروهای ما متحمل ضربه‌ای سهمگین شده و در  ١٣ سپتامبر مجبور به عقب‌نشینی شد.

شاخه- وان

ارتش اشغالگر ترکیه ساعت ۶ روز ۵ سپتامبر اقدام به پیاده نمودن نظامیان خود با استفاده از هلی‌کوپتر سیکورسکی در منطقه ماسیرو در بخش شاخه از توابع وان کرده و تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. در حین تحرکات دشمن میان نیروهای ما و اشغالگران جنگ شدیدی روی داده است. در این جنگ رفقایمان به نام‌های «عگید» و «مظلوم» تا آخرین گلوله جنگیدند و به شهادت رسیدند. شناسنامه رفقای شهید در اطلاعیه‌ای جداگانه منتشر خواهد شد.

اُمریان - مردین

ارتش اشغالگر ترکیه در روستاهای تابعه بخش اُمریان استان مردین با یونیفرم‌ نیروهای ما به فعالیت‌های کُنتراگریلا می‌پردازد. اغلب این گروه‌های کُنترا از زنان تشکیل شده‌اند. خلقمان در این منطقه لازم است نسبت به این اقدامات گروه‌های کنترا که جنگ پلید رژیم اشغالگر ترک را به اجرا می‌گذارند هشیار باشند.

شناسنامه یک شهید

در اطلاعیه روز ١٨ آگوست، اسامی سه گریلا را که روز ٣٠ ژوئیه در اطراف روستای بانی در عرصه گابار استان شرنخ به شهادت رسیده بودند منتشر کردیم، جزئیات تکمیلی درباره جزئیات شناسنامه یکی از رفقای شهید به نام بوتان به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: امین تورهان

   کد سازمانی: بوتان هزخ

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: فاطمه - احمد

  تاریخ و محل شهادت: ٣٠ ژوئیه ٢٠٢٠ / گابار

حملات هوایی دشمن

ارتش اشغالگر ترکیه حملات هوایی به مناطق حفاظتی مدیا را ادامه داده است. جزئیات حملات به این شرح است:

روزهای ١٧، ١٨ و ١٩ سپتامبر منطقه بکتوریا در عرصه هفتانین هدف حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌های دشمن قرار گرفت.

از ساعت ٩:۴٠ تا ١٠:۴٠ روز ١٨ سپتامبر ارتش اشغالگر ترکیه با هلی‌کوپترهای کبرا روستای کنیانیش در بخش چلی استان جولمرگ را هدف حملات راکتی قرار داد و با هلی‌کوپترهای سیکورسکی نظامیان خود را در تپه شهید مستقر کرد."