"ژنوار"؛ نخستین دهکده زنان خاورمیانه در روژاوا

زنان روژاوا در نزدیکی شهر دِربِسی در حال ساخت یک دهکده بنام "ژنوار" هستند که به گفتەی آنها محلی برای آموزش و بازسازی زندگی طبیعی خواهد بود

زنان روژاوا در نزدیکی شهر دِربِسی در حال ساخت یک دهکده بنام "ژنوار" هستند که به گفتەی آنها محلی برای آموزش و بازسازی زندگی طبیعی خواهد بود. پروژەی این دهکدە و مراحل اجرایی آن بر عهده زنان بوده و تاکنون توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

دهکدە ژنوار در نزدیکی شهر دربسی واقع در کانتون حسکه فدراسیون شمال سوریه به دست زنان در حال ساخت است.

 

پروژه این دهکدەی زنان، تلاشی برای احیای زندگی طبیعی و در مخالفت با جنگ‌سالاری و سلطەجویی بوده که بیش از همه زنان و کودکان را قربانی کرده است.

زنانی که با شور و شوق در حال ساخت ژنوار هستند می‌گویند که دنیای مطلوب خود را در این دهکده می‌سازند و این محل ضمن مأمنی امن برای زندگی زنان، در عین حال یک دانشکده برای تعلیم و تربیت آنها خواهد بود.

 

مادران به عنوان شاهدان زندەی تاریخ انسانیت، قرار است در این دهکده دوباره فرهنگ کشاورزی و دامداری را زنده کنند.

 

در حال حاضر، زنان داوطلب برای احداث سی منزل مسکونی، مدرسه و بیمارستان تلاش می‌کنند.

 

خولا خلیل از اعضای شورای عدالت که بهمراه گروهی دیگر برای کمک به این دهکده رفته است می‌گوید تاکنون ٢١ منزل مسکونی ساخته شده است. او امیدوار است که تا دو سال آینده پروژه آنها به اتمام برسد.

 

مادری دیگر می‌گوید این اولین دهکده زنان در خاورمیانه است که همەی زنان منطقه از هر ملیتی که باشند باید آنرا متعلق به خود بدانند. آنها نباید فراموش کنند که خانواده و روستایی به نام ژنوار دارند.

 

یک زن داوطلب دیگر هم خوشحالی خود از کمک به تأسیس دهکده را بیان می‌کند و می‌گوید ژنوار متعلق به همه زنانی است که با خشونت مواجهند.