ک.ج.ک: حکومت اقلیم باید علیه حملات ترکیه موضع‌گیری کند

کمیته‌ی ارتباطات خارجه‌ی ک.ج.ک حکومت اقلیم کوردستان را محکوم کرد که حملات دولت ترکیه به خاک باشور کوردستان را محکوم نمی‌کند و اعلام کرد؛" باید حکومت باشور به همراه همه‌ی نیروهای کورد علیه دولت ترک موضع‌گیری کنند."

کمیته‌ی روابط خارجه‌ی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در مورد حملات هوایی روز ١١ آگوست دولت ترکیه به منطقه‌ی برادوست بیانیه‌ای منتشر کرد و اعلام نمود، همه این حملات را محکوم کردند اما وزرات داخله حکومت باشور کوردستان نه آنرا محکوم کردند و نه موضع‌گیری انجام دادند.

ک.ج.ک اعلام کرد، این حملات دولت ترکیه اعلام جنگ علیه دستاوردهای خلق کورد در همه‌ی بخش‌های کوردستان است و اعلام کرد؛"در ۱۱ آگوست ۲۰۲۰ دولت فاشیست جمهوری ترکیه در منطقه‌ی کیله‌شین برادوست باشور کوردستان به یک خودروی مرزبانی عراق حمله کرد. در این حمله دو فرمانده‌ی این نیروها کشته و چند تن دیگر نیز مجروح شدند. پس از این حمله مشخص شد این دو افسر که در این حمله‌ی جمهوری ترکیه جانباخته‌اند، هر دو اهل برادوست هستند، به همین دلیل ما پیش از هر چیز به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم.

همه علیه این حملات و تلاشهای اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه ایستادند و آنرا به شدت محکوم کردند، اما وزارت داخله‌ی حکومت اقلیم کوردستان نه این حملات ترکیه را محکوم کرد و نه هیچ موضع‌گیری انجام داد. برعکس بیانیه‌ای منتشر کرد که این حملات را مشروع نشان می‌داد و برای آن بهانه‌تراشی می‌کرد و آنطور که آن را مشروع و برحق بداند در مورد آن سخن گفت. ما می‌خواهیم بگوییم، ما این موضع‌گیری و نگرش، که این بیانیه به آن پشت بسته است را محکوم می‌کنیم. این بیانیه هیچ ارتباطی با میهن‌دوستی ندارد، همچنین اخلاقی و وجدانی نیست. همچنین این بیانیه هیچ بهانه‌ی سیاسی، حقوقی و مشروعی ندارد. این بیانیه فقط به نفع ترکیه و برای مشروعیت بخشدن به حملات است. مشخص است این بیانیه به طور عامدانه علت حملات به نگهبانان مرزی عراق را به جنبش آزادی کورد نسبت می‌دهد و آنرا بهانه‌ی حملات نشان می‌دهد و این موضع‌گیری عامدانه است.

حملات جمهوری ترکیه در سال‌های اخیر به خاک باشور کوردستان به حملاتی مداوم و برنامه‌ریزی‌شده تبدیل شده‌اند. هم زمان با عملیاتهای زمینی برای اشغالگری، ده‌ها شهروند کورد با حملات جنگنده‌ها جان خود را از دست داده‌اند. [ترکیه] در سال‌های اخیر حمله با پهبادهای جنگی و تکنولوژی جنگ را افزایش داده‌ است. مشخص است که این حملات علیه خلق کورد و دستاوردهایش در همه‌ی بخش‌های کوردستان و اعلام جنگ به آن‌هاست، به همین دلیل باید حکومت باشور کوردستان در مقابل این حملات و علیه اشغالگری و کشتار کوردها، دوشادوش خلق کورد و نیروهای مقاومت و آنهایی که از کوردستان دفاع می‌کنند، عمل کند. حکومت باشور کوردستان به جای آنکه از گریلا بخواهد کوردستان را ترک کند، باید به همراه همه‌ی نیروهای کورد علیه جمهوری ترکیه واکنش نشان دهد. این امر انتظار خلقمان و دوستانمان است."