ک.ژ.ک: زنان باید خود را از سیستم فاشیستی-مردسالار رهایی بخشند

شورای هماهنگی ک.ژک با اشاره به ازدیاد خشونت، قتل و تجاوز و ربایش زنان، از تمامی زنان درخواست نمود که علیه سیستم فاشیستی-مردسالار خود را سازماندهی کنند.

شورای هماهنگی جوامع زنان کوردستان (ک.ژ.ک) با انتشار بیانیه‌ای مکتوب به تشدید خشونت، قتل و تعدی و تجاوز به زنان اشاره کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

"اعلام شده است که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ شمار زنانی که به قتل رسیده‌اند به ۳۷ نفر رسیده است. این شمار تنها شامل آماری می‌شود که به صورت رسمی اعلام شده است. اما شمار واقعی زنان به قتل رسیده از این آمار رسمی بسیار بیشتر است. در ترکیه هر روز دو زن از سوی همسران آنان به قتل می‌رسند و قاتلان زنان از سوی مراجع قضایی تحت پیگرد قرار نمی‌گیرند. همزمان ترکیه به کشوری تبدیل شده است که قتل زنان در آن به سطح سبعیت رسیده است.

در درسیم، گلستان دوکوز بیش از یک ماه مفقود‌الاثر بود

در درسیم و تمامی کوردستان تعدی به کودکان از سوی دولت به شیوه‌ای سیستماتیک و طراحی شده انجام می‌شود. کسانی که به کودکان تعدی می‌کنند آزادانه در این کشور زندگی می‌کنند و دولت تلاش دارد تا دختران کم سن و سال مورد تجاوز قرار گرفته را به ازدواج با تجاوزکاران درآورده و ازدواج با تجاوزکاران را به صورت رسمی درآورد. همچنین رویدادهای مربوط به ربایش زنان و مردان سریانی در شرنخ همچنان آشکار نشده‌اند. تهدیدهایی که اخیرا علیه علویان صورت گرفته است، آزاد کردن فاعلان قتلعام مادیماک؛ همگی بار دیگر نشان می‌دهند که دولت ترک با زنان و طبیعت دشمنی داشته و دولتی نژادپرست و ملت‌پرست است.

قانون بسیجی‌پروری ضد زنان است

دولت ترک با سیاستهای ضد زنان تلاش دارد تا نیروهای رادیکال و آزادیخواه اجتماعی را به هراس وداشته و سرکوب نماید. با تصویب قانون نگهبانان بسیجی (بکچی) تلاش دارد تا تمامی ترکیه را تحت کنترل خود مردان فاشیست قرار داده و وضعیتی را ایجاد کند که در آن تنفس ممنوع باشد. قانون نگهبانان بیش از هر چیز علیه زنان، نیروهای دمکراسی و آزادیخواهی و سرکوب آنان به کارگرفته می‌شود. این نیروی شبه نظامی ایجاد شده لباس زنان تا سبک زندگی را تحت کنترل گرفته و خشونت شدیدی را علیه زنان بکار می‌گیرد. با تصویب قانون نگهبانان بسیجی، زندگی زنان در معرض دخالت‌های وسیعی قرار می‌گیرد. طراحی برنامه‌های آنان در این راستا براین هدف استوار شده است که زنان را در خانه‌ها زندانی کرده و به ملک مردان و ابژه تعدی و تجاوز تبدیل کرده و از سوی دیگر، مبنای قانونی برای تعدی به زنان و کودکان را مهیا نمایند. باید در مقابل این قانون بپا خاسته و مبارزه کرد.

تمامی برخوردها و تلاشهای انجام شده خارج از قواعد اخلاقی و وجدانی بوده و تمامی این موارد از سوی حکومت فاشیست آ.ک.پ/ م.ه.پ به عنوان سیاستی برای سلطه‌گری هر چه بیشتر بکار می‌روند.

چرا از سرنوشت گلستان دوکو اطلاعی در دست نیست؟ زیرا به جستجوی وی نپرداخته‌اند. زیرا مسئله در نهایت به دولت ختم می‌شود. با رهبری میت ترکیه، سیاستهای جنگ ویژه و بسیار پلیدی علیه زنان و جوانان کوردستانی اعمال می‌شود. با پیگیری سیاستهای ویژه نابودگرانه از میان برداشتن زنان و جوانان کورد در دانشگاه‌های در آستانه تاثیرگذاری خود قرار دارند. تلاش می‌کنند تا پیوندهای آزادیخواه‌ترین و پویاترین نیروی اجتماع را با جامعه قطع کنند. مسئله‌ای که برای گلستان دوکو که از اهالی آمَد بوده و در درسیم مشغول به تحصیل است، روی داده است باید آشکار شود. به همین خاطر نیز در درسیم، تمامی سازمانهای زنان باید تلاش کرده و این مسئله همچنان پیگیری شود. زنان جوان و کودکان بخشی از جامعه هستند که بیشتر از بخشهای دیگر جامعه نسبت به آزادی و ترقی  حساسیت دارند. نیروهایی که دست در خون دارند، خصوصا نیروهای میت، به این بخش از جامعه با سیاستهایی مبتنی بر اشاعه مواد مخدر، فحشا و به جاسوسی درآوردن جوانان حمله می‌کنند.

جامعه باید اقدامات لازم را انجام دهد

در ترکیه و خصوصا در کوردستان باید جامعه ما بر این نکته واقف باشد. جوانان در هر جایی که سکونت دارند باید با آگاهی عمل کرده و بر این مبنا زندگی کنند. لازم است که جامعه بتواند فرزندان و خود را حفاظت نماید و زمانی که رویدادهایی از این دست روی دهند، نارضایتی‌های مشروع و قانونی خود را به نمایش بگذارد. تعدی به کودکان بزرگترین جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود. زمانی که در محله‌ای، روستایی یا کوچه‌ای، رویدادی اینگونه روی داده و آشکار شود، ساکنان این منطقه باید بدون اجازه به نیروهای دولتی، لازم است که برخوردهای لازم را علیه آن از خود نشان دهند. اگر به کودکان جامعه‌ای تجاوز شود، خانواده توان مراقبت از کودکان خود را نخواهند داشت، زمانیکه که کودکان آنان به بلایی دچار شده و آنان عاجز از پاسخ دادن باشند، آنزمان است که این جامعه در مسیر نابودی قرار گرفته است. به همین دلیل باید جامعه وجدان و سازماندهی مشترک خود را تقویت کند. به همین دلیل است که اگر در هر کوچه و محله‌ای سازماندهی وجود داشته باشد و از یکدیگر اطلاع داشته باشند جامعه می‌تواند خود را محافظت کند.

زنان باید از خود دفاع کنند

براین اساس از تمامی زنان و خلقمان می‌خواهیم که در هر منطقه‌ای که حضور دارند، تشکل‌ها و سازماندهی های خود را ایجاد کرده و از خود دفاع کنند. در روستاها، محلات و شهرها، اگر سازماندهی خانه به خانه ایجاد نشود، اگر اتحاد شکل نگیرد، فاشیسم آ.ک.پ می‌تواند به عنوان پلیدترین دولت، با جنگ ویژه خود، به بزرگترین دشمنی‌ها علیه جامعه دست بزند.

نباید به دولت امیدوار بود، زیرا....

براین اساس از خلقمان، زنان، نیروهای دمکراسی‌خواه و آزادیخواه می‌خواهیم که هیچ امیدی به دولت نداشته باشند، خود با نیروی خود دست به سازماندهی و تشکل زده و از خود دفاع کنند. زیرا کسانی که به تجاوز، جاسوس‌پروری و فحشا دست می‌زنند، خود شبکه‌های اطلاعاتی دولت به شمار می‌روند. از طریق سازماندهی اجتماعی لازم است پاسخ لازم را داد. زمانیکه جامعه خود را آموزش داده و اطلاعات لازم را با تمامی اعضای خود در میان بگذارد، از تمامی اعضای خود صیانت به عمل آورد، آنزمان است که می‌تواند خود را محافظت نماید.

باید وضعیت گلستان دوکو مشخص شود

لازم است که جامعه درسهای لازم را به کسانی که به کودکان تعدی می‌کنند بدهد. باید خلقمان خود را سازماندهی نماید. تمامی زنان باید در مقابل قانونهایی مبتنی بر ازدواج کودکان و تجاوز به شدت واکنش نشان دهند. به منظور عدم تصویب این قانون در مجلس لازم است اقدامات و فعالیتهای متنوعی صورت گیرد. زنان کوردستانی و ترکیه‌ای علیه ذهنیت حاکم مردسالارانه و فاشیستی، علیه سیاستهای دولت‌های دشمن باید مبارزه‌ای مشترک را انجام دهند."