تکمیلی | کرونا در ایران به پیش می‌تازد: شمار افراد مشکوک از ۷۳۵ نفر فراتر رفت

روز چهارشنبه دو فرد مبتلا به کرونا در یکی از بیمارستان‌های قم جان خود را از دست داده بودند، مقامات ایران از مرگ دو نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در روز جمعه خبر دادند. مردم با بی‌اعتمادی به آمارهای دولتی می‌نگرند

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تا ظهر روز جمعه دوم اسفند/ ٢١ فوریه برپایه آمار ارائه شده از سوی مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران ١٣ مورد جدید ابتلا به این ویروس به ترتیب ٧ نفر در قم، ۴ نفر در تهران و دو نفر در گیلان شناسایی شده‌اند. با این همه  خبرگزاری ایسنا به نقل از وزارت بهداشت ایران اعلام کرده که در روزهای گذشته ۷۳۵ نفر در ایران با علائم مشکوک بستری شده‌اند. هنوز مشخص نیست که این افراد به آنفولانزای معمولی مبتلا هستند و یا اینکه آن‌ها نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با این حساب شمار فوتی‌های کووید١٩ در ایران بنابر گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران به ۴ نفر و شمار مبتلایان به ١٧ مورد رسیده است.

کرونا از ایران به لبنان و کانادا رسید

وزارت بهداشت لبنان امروز جمعه اعلام کرد که نتایج آزمایش‌‌های یک زن ۴۵ ساله لبنانی که به تازگی از ایران بازگشته است ابتلای وی به کرونا ویروس را مثبت نشان می‌دهند.

همچنین به گفته‌ی مقام‌های بهداشتی ایالت بریتیش کلمبیا در غرب کانادا یک مسافر ایرانی که به تازگی از ایران وارد خاک کانادا شده بود به ویروس کرونا مبتلا بوده است. فرد بیمار یک زن ٣٠ ساله است. مسئولان بهداشتی این ایالت از بررسی مسافران دیگر این هواپیما و تماس‌های فرد مبتلا در این مدت خبر داده‌اند.

عراق مرزهایش را با ایران بست

دولت عراق برای جلوگیری از ورود کرونا تمامی گذرگاه‌‌های مرزی خود با ایران را به مدت ٣ روز مسدود کرد.

در بیانیه اداره گذرگاه‌های عراق آمده است که تمامی مبادی ورودی عراق برای جلوگیری از شیوع کرونا به مدت سه روز بر روی شهروندان ایران بسته خواهند بود. همچنین وزارت حمل و نقل عراق تمامی پروازهای رفت و برگشت از ایران را به حالت تعلیق درآورده است. کویت نیز پرواز هواپیما به ایران را متوقف کرده و ترکیه و افغانستان نیز تدابیر ویژه‌ای را در گذرگا‌ه‌های مرزی با ایران به مرحله اجرا گذاشته‌اند.

بلای کرونا در ایران و بی‌اعتمادی به آمارهای دولتی

مخفی‌کاری مقام‌های جمهوری اسلامی در مورد قتلعام آبان و ساقط کردن هواپیمای مسافربری پرواز ٧۵٢ از سوی سپاه پاسداران اعتماد عمومی به مسئولان دولتی و آمارهای ارائه شده در مورد کرونا را بشدت کاهش داده است.

در این رابطه محمود صادقی پارلمانتار دوره دهم مجلس و نامزد رد صلاحیت شده دوره ١١ در پیامی تویتری می‌گوید:" تسلیت می‌گویم و واقعا متآسفم؛ پس از پنهان‌کاری درباره جان‌باختگان حوادث فجیع آبان و سه روز دروغگویی درباره‌ی علت شلیک به هواپیمای مسافربری، حالا بروز و شیوع یک بیماری مسری را پنهان می‌کنند!

چرا اینقدر به اعتماد عمومی ضربه می‌زنید؟!"