کنفدرالیسم زنان کردستان: "قرن بیست و یکم به بهار زنان بدل خواهد شد"

شش روز مانده به روز جهانی نفی خشونت علیه زنان، کنفدرالیسم زنان کردستان بیانیه‌ای در اینباره منتشر کرده وخشنوت علیه زنان را ناشی از رویکرد تفکیک ناپذیر ترور دولتی و ترور مردانه دانسته که از یکدیگر تغذیه می‌کنند

شش روز مانده به روز جهانی نفی خشونت علیه زنان، کنفدرالیسم زنان کردستان بیانیه‌ای در اینباره منتشر کرده وخشنوت علیه زنان را ناشی از رویکرد تفکیک ناپذیر ترور دولتی و ترور مردانه دانسته که از یکدیگر تغذیه می‌کنند.

 

كنفدرالیسم زنان کردستان- ک.ژ.ک طی بیانیەای در آستانه بیست و پنجم نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان اعلام کرد در حالی به استقبال این روز می‌روند که زنان عصیانگر به مبارزه آزادیبخش خود ادامه می‌دهند تا قرن بیست و یکم را به بهار زنان بدل کنند.

 

ک.ژ.ک ضمن ادای احترام به خواهران میرابل، به همەی زنان آزادیخواهی که در راه مبارزه با مردسالاری و سلطەجویی جانباختند ادای احترام کرده است.

 

این بیانیه با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان در همەی کشورهای پیشرفته و عقب‌افتادەی جهان در سطوح بالا وجود دارد تأکید می‌کند که اعمال خشونت علیه زنان ناشی از رویکرد تفکیک ناپذیر ترور دولتی و ترور مردانه است که از یکدیگر تغذیه می‌کنند.

 

ك.ژ.ك در ادامه به جنگ‌های جاری در خاورمیانه جلب نظر کرده و می‌گوید: "مبارزه آزادیخواهی زنان در کردستان با رهبری اوجالان شکوفا شده و از سازمان‌یافتگی و قدرتی برخوردار گشته که شکست‌ناپذیری خود را در مناطق کوهستانی و شهری به اثبات رسانده است. جنگ‌ جهانی سوم در خاورمیانه در حالیست که زنان از تشکیلات سازمانی و ارتشی رزمنده برخوردارند که در کوهستان‌های کردستان، شنگال و روژاوا در برابر داعش و دولت-ملت‌های مردسالار می‌جنگد و سرچشمه امید است."

 

ك.ژ.ك با اعلام آنکه آزادی رهبر اوجالان در مقطع سرنوشت ساز کنونی یکی از تصمیمات اخذ شده در مجمع عمومی آن بوده است به کمپین جنبش زنان برای آزادی اوجالان که تا اواسط فوریه ادامه خواهد یافت اشاره کرده است.

 

در این بیانیه از همەی زنان منطقه خواسته شده که در فرصت بیست و پنجم نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان و روزهای قبل از آن، با شرکت در تجمعات و راهپیمایی‌ها، خشم خود از خشونت و طلب آزادی را بیان کنند.