کنگره خلق: دولت ترکیه در آستانه فروپاشی است

کنگره خلق کردستان ضمن تبریک عید رساخیز ١۵ آگوست اعلام کرد که دولت ترکیه در حال فروپاشی است و تنها راه نجات از بحران‌ها آزادی عبدالله اوجالان است

کنگره خلق کردستان ضمن تبریک عید رساخیز ١۵ آگوست اعلام کرد که دولت ترکیه در حال فروپاشی است و تنها راه نجات از بحران‌ها آزادی عبدالله اوجالان است.

 

دیوان رهبری کنگره خلق به مناسبت ١۵ آگوست بیانیه‌ای را منتشر کرد و می‌گوید:"مقاومتی که ١۴ ژوئیه در زندان آمَد علیه فاشیسم کودتای ١٢ سپتامبر ١٩٨٠ آغاز شده بود با کارزار ١۵ آگوست به ثمر نشست. آنانی که با روحیه موفقیت مقاومت را مبنا قرار دادند به پیروزی رسیدند. اهداف ژنرال‌های فاشیست کودتای ١٢ سپتامبر نقش بر آب شد.

 

دولت ترکیه در آستانه فروپاشی است

در ادامه آمده است:"دولت فاشیست حاکم بر ترکیه با هدف از میان برداشتن دستاورد‌های منطقه‌ای کردها تمام توان و منابع دولت را بسیج کرده است. سیاستهای آنان نمی‌تواند مقاومت کردها را در هم بشکند، این سیاست‌ها دولت ترک را از نا انداخته و اقتصاد آنرا با بحران عمیق روبرو کرده است، مشکل می‌نماید اردوغان، دولت مافیا و فاشیست وی بتوانند در برابر فروپاشی اقتصادی کمر راست کنند.

 

کنگره خلق تصریح کرده است:"سیستم دولت فاشیست ترکیه که بر انکار و امحای کردها شکل گرفته در حال فروپاشی است، لازم است تمام نیروهای کردستان از این پروسه خرسند باشند و مسئولیت‌های خود را به جای آورند."

 

راه حل در امرالی است

کنگره خلق سپس به تمام نیروهای دمکراتیک در ترکیه یادآوری کرده است که 'مسئله کرد' منبع تمام بحران‌های ترکیه است می‌گوید:" تا زمانی که انزوا و حبس عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد ادامه یابد هیچگونه راه نجاتی برای پایان مسائل وجود ندارد. تنها راه‌حل گسترش هر چه بیشتر مبارزه برای آزادی رهبر خلق کرد است. آزادی عبدالله اوجالان ضامن آزادی کردستان، ترکیه و خاورمیانه است."

 

کنگره خلق کردستان در پایان می‌افزاید:"از تمام خلق‌های ساکن در کردستان و خاورمیانه دعوت می‌کنیم با تمام توان در سی‌وپنجمین سال مبارزه مسلحانه شرکت نمایند و آنرا به سالی پرثمر مبدل کنند."