کنگره ملی کوردستان: زینب جلالیان و همه‌ی زندانیان سیاسی باید آزاد شوند

کمیسیون زنان ک.ن.ک در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت زینب جلالیان که در ایران زندانی می‌باشد، اعلام کرد، زینب جلالیان به کرونا مبتلا شده است و برای اتحاد ملی فراخوان داد.

کنگره ملی کوردستان همچنین اعلام نمود، در زندان‌های ایران روز به روز ویروس کرونا بیشتر شیوع پیدا می‌کند و به تهدیدی جدی علیه زندانیان سیاسی در زندان‌های تبدیل شده است.

بیانیه‌ی کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) به شرح زیر می‌باشد:

"وضعیت زندانی سیاسی زن کورد زینب جلالیان در زندان قرچک ورامین نامساعد است و زندگی وی در خطر می‌باشد.

با افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران، حکومت این کشور با انتقادهای شدیدی مواجه شده است و به دلیل بی توجهی‌هایش در قبال حفظ جان شهروندان مسئول می‌باشد.

بر اساس آمار رسمی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران از ۱۷۱ هزار تن گذشته است و همچنین تعداد قربانیان نیز فراتر از ۸ هزار تن رفته است. فقط طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ تن بر اثر ابتلا به این بیماری جان خودرا از دست داده‌اند.

این در حالیست که در زندان‌های ایران روز به روز این ویروس بیشتر شیوع پیدا می‌کند و به تهدیدی جدی علیه جان زندانیان سیاسی تبدیل شده است.

علی‌رغم آنکه بر اساس اعلام رژیم ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا دهها هزار زندانی عفو شده‌اند و یا به مرخصی اعزام شده‌اند اما زندانیان سیاسی از این عفو و اعزام به مرخصی محروم شده‌اند.

زینب جلالیان زندانی سیاسی کورد که مدت ۱۳ سال است در زندان‌های ایران نگهداری می‌شود، جزء کسانیست که به این بیماری مبتلا شده است. پدر وی اعلام کرده است که دخترش در زندان قرچک به ویروس کرونا مبتلا شده است و اطلاعات هم اجازه‌ی انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان را نداده است.

مشخص است که رژیم ایران با هدف شکست اراده‌ی آزادیخواهی زنان، فشارهایش بر زنان و به ویژه در زندان‌ها و علی الخصوص بر زندانیان سیاسی را افزایش می‌دهد.

در مرحله‌ی کنونی به دلیل شیوع کرونا خطرها علیه جان زنان زندانی سیاسی به ویژه زندانی سیاسی کورد زینب جلالیان که به ویروس کرونا مبتلا شده است، افزایش یافته است. به همین دلیل باید ما زنان با هر شیوه‌ی ممکن از زندانیان سیاسی زن پشتیبانی کنیم. همچنین از همه‌ی سازمانهای حقوق بشری و سازمان‌های حوزه‌ی زنان می‌خواهیم که در مقابل سیاستهای رژیم ایران به ویژه سیاستهایشان علیه زینب جلالیان سکوت نکنند چون سکوت آنها سبب تهدید جان زینب جلالیان و دهها زندانی سیاسی دیگر می‌شود که در زندانهای ایران محبوس هستند. همچنین برای حفظ جان آنها درخواست آزادی همه‌ی زندانیان سیاسی و به ویژه زندانیان زن را داریم."