کژار: امنیت، آزادی و مقاومت رهبر آپو، امنیت، آزادی و مقاومت زنان است

جامعه زنان آزاد شرق کردستان، کژار در رابطە با وضعیت عبداللە اوجالان رهبر خلق کرد کە در زندان امرالی محبوس است امروز بیانیەای صادر کردە است

 در بیانیه کژار آمده است از اردیبهشت ماه سال ٢٠١٥ ائتلاف حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه مانع از ملاقات وکلا و خانواده‌ی رهبر آپو با وی بوده‌اند و اعمال انزوا بر اوجالان همچنان ادامه دارد. 

جامعه زنان آزاد شرق کردستان با اشاره به اینکه از یکسال پیش تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت رهبر خلق کرد در دسترس نیست، می‌گوید وضعیت سلامت و امنیت رهبری هر زمان به عنوان سیاست جنگ ویژه علیه خلق کُرد و جنبش آزادیخواهانه به کار برده شده است. انتشار اخباری مبنی بر عدم حیات اوجالان در زندان امرالی  که اخیراً در رسانه‌های ترکیه منتشر شده در واقع بخشی از سیاستهای ویژه و تداوم توطئه علیه وی است. 

کژار با اعلام آنکه اظهارات مقامات ترکیه در مورد وضعیت اوجالان قابل اطمینان نیستند تصریح می‌کند باید در کوتاه ترین زمان با اوجالان دیدار صورت گرفته و وضعیت ایشان با افکار عمومی در میان گذاشته شود.

جامعه زنان آزاد شرق کردستان که هشدار داده وضعیت رهبری برای آنها یک خط قرمز است، می‌گوید: از سال ١٩٩٨ تاکنون فشارهای سیستماتیک برای شکست اراده رهبر آپو افزایش یافته اما این اقدامات هیچ گاه به هدف نرسیده چرا که رهبر آپو خود را به تمامی از ذهنیت مدرنیته‌ی کاپیتالیست رها ساخته و انسانی آزاد است. به همین دلیل نیروهای کاپیتالیستی همیشه در مقابل رهبری و تفکرات وی با شکست مواجه شده اند.هضم چنین واقعیتی برای قدرتهایی که پایه‌های خویش را بر روی انکار و امحای کردها بنا ساخته‌اند ، دشوار بوده و بدین ترتیب انزوا بر رهبری را عمیق‌تر کرده اند."

کژار می‌افزاید: "اشغال کرکوک، زاپ، مخمور و شنگال بخشی از این تهاجمات است. یکی دیگر از این اهداف، اشغال ادلب و طراحی حمله به عفرین و دستاوردهای کردها در روژاوای کردستان است. دولت هایی همانند ایران ، روسیه، و آمریکا بخشی از این توطئه علیه رهبری هستند.

در ادامه بیانیه کژار از خلق کرد به ویژه مردم شرق کردستان خواسته شده که در مبارزه و مقاومت برای آزادی رهبر اوجالان بیش از پیش شرکت کنند.