گاردین: رهبر تازه داعش «ال مولا»ست

سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی اعلام کرده‌اند که «امیر محمد عبدالرحمان ال مولا سلبی» رهبر جدید داعش است. او در قتلعام ایزدی‌های شنگال مستقیما دست داشته است.

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تبهکار داعش ماه نوامبر ٢٠١٩ در عملیاتی ویژه از سوی نیروهای ائتلاف با همکاری نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) به هلاکت رسید. اعلام شد که سرویس‌های اطلاعاتی غربی نیز گزارشی را تأیید کرده‌اند که رهبر جدید داعش فردی به نام «امیر محمد عبدالرحمان ال مولا سلبی» است.

خبرگزاری فرات در ماه آگوست خبری را منتشر کرده بود که در آن آمده است این فرد همان کسی است که به «عبدالله قرداش» مشهور است و از ترکمن‌های اهل تلعفر استان موصل و نزدیک به رژیم ترکیه است.

«امیر محمد عبدالرحمان ال مولا سلبی» یا همان «عبدالله قارداش» در قتلعام ایزدی‌های شنگال که در آگوست ٢٠١۴ انجام شد نقشی اساسی داشته است.

گاردین می‌افزاید که ال مولا به رهبری تبهکاران داعش برگزیده شده است. در گزارش گاردین آمده است که اطلاعات بیشتری از ال مولا در دست نیست و مرگ و یا زندگی وی نیز تأیید نشده است. اعلام شد که سرویس‌های اطلاعات دو کشور (معلوم نیست از چه کشورهایی) تأیید کرده‌اند که «امیر محمد عبدالرحمان ال مولا سلبی» رهبر واقعی گروه تبهکار داعش است.

یک تبهکار بازداشت شده داعش که نخواسته نامش افشا شود در اکتبر ٢٠١٩ به خبرگزاری فرات گفته بود که «ال مولا» تا آغاز سال ٢٠١٨ در روستای هیرانیچ منطقه دیرالزور تحت اشغال داعش بسر می‌برد اما قبل از آزادی این منطقه به ادلب گریخت. به گفته او «ال مولا» اکنون در ادلب یا در مناطق جرابلس، باب و یا اعزاز تحت اشغال ارتش ترکیه زندگی می‌کند.