گروگانگیری بیمارستانی در تهران: ماجرای تلخ زن جوان افغانستانی پس از پنج ماه خبرساز شد

یک خبر ناراحت کننده از ماجرای زایمان یک زن افغانستانی ساکن ایران پس از پنج ماه رسانه ای شده است.

یک خبر ناراحت کننده از ماجرای زایمان یک زن افغانستانی ساکن ایران پس از پنج ماه رسانه ای شده است. نوزاد او پس از تولد زندگی خود را از دست دهد می دهد و مادرش به خاطر عدم توانایی تسویه حساب به مدت سه روز در بیمارستان حبس می شود.

 

گلزار،  زن نوزده ساله افغان، حدود پنج ماه پیش به ‌دلیل بارداری در سن پایین و تحمل فشار و استرس، مجبور به زایمان در شش ماهگی می‌شود. نوزاد او برای تکمیل روند رشد در دستگاه قرار گرفت اما فوت کرد.

گلزار که در غم از دست دادن فرزند بود، به دلیل عدم توانایی پرداخت هزینەهای بیمارستان اکبر آبادی تهران به مدت سه روز همان جا در یک اتاق در شرایط سخت نگهداری شده است. او در واقع به گروگان گرفته شده بود تا تسویه حساب صورت بگیرد.

 

علاوه بر این، جسد نوزاد هم به خانواده تحویل داده نشده و مشخص نیست با آن چه کرده اند.

 

پرسنل بیمارستان با فریب خانواده گزار، کاغذی را به امضای آنها رسانده اند که طبق آن، مسئولیت دفن نوزاد به بیمارستان سپرده شده است.

 

 برخی احتمال داده اند جسد نوزاد برای دانشجویان پزشکی و تشریح نگه داشته‌ است هرچند این یک فرضیه است و سندی برای اثبات آن وجود ندارد.

 

داستان تلخ گلزار و کودکی که هرگز آنرا ندید داستان مشابه صدها هزار پناهجوی افغانستانی بدون حمایت و سرپناه در ایران است که از حقوق اولیه انسان برخوردار نیستند ولی مجبورند برای ادامه حیات جدال کنند.