ی.ژ.ش: خشونت علیه زنان، با مبارزه و سازماندهی پایان می‌یابد

فرماندهی ی.ژ.ش به مناسبت ۲۵ نوامبر،-روز جهانی نفی خشونت علیه زنان- در سایت رسمی خود بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد

فرماندهی ی.ژ.ش به مناسبت ۲۵ نوامبر،-روز جهانی نفی خشونت علیه زنان- در سایت رسمی خود بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد

 

در ابتدای این بیانیه آمده است: ما به مثابه‌ی ‌ی.ژ.ش از خواهران میرابل که در روز ۲۵ نوامبر از سوی دیکتاتوری فاشیست دومینیکن به قتل رسیده‌اند و همچنین از تمامی زنانی که قربانی خشونت اعمال شده از سوی ذهنیت‌های متحجر و فاشیست شده‌اند، به احترام یاد می‌کنیم.

 

در ادامه‌ی این بیانیه تصریح شده: سرزمین خاورمیانه که مدنیت در آن توسط زنان ایجاد گردیده و مرکز تشکیل جوامع انسانی بوده است، امروزه به وضعیتی دچار آمده که جسم زن و فرهنگ زندگی آن به استعمار گرفته شده و به مرکز غارت، قتل‌عام و جنگ‌ تبدیل شده است.

 

تمامی ارزش‌های دموکراتیک و زندگی آزاد انسان در شخصیت زنان به استعمار و اسارت گرفته می‌شود

تحجر نشات گرفته از ذهنیت مردسالار، در طول تمامی تاریخ تمدن با روش‌های مختلف و ماسک‌های ایدئولوژیک، قتل‌عام و استعمار زنان را همچون قانونی اساسی به شمار آورده است. زنان ایزدی نیز تحت سلطه‌ی چنین ذهنیت‌هایی در هر دوره‌ای از تاریخ هدف قتل‌عام، بردگی و تجاوز قرار گرفته‌اند.

هر نوع مفاهیم جنسیت‌گرایانه که چون تقدیری تغییرناپذیر به زنان القا می‌شود درصدد تعریف هویت زنان بر اساس این مفاهیم است.

 

فرماندهی ی.ژ.ش ضمن اشاره به آخرین دستور قتل‌عام ایزدیان که توسط تبهکاران داعش انجام گرفت و زنان ایزدی را در معرض نابودی قرار داد، خاطر نشان کرد: هزاران زن ایزدی به قتل رسیدند و هزاران تن از آنان نیز از سوی تبهکاران داعش به اسارت درآمده و در بازار بردگان به فروش رسیدند.

 

پس از دردهای فراوانی که تحت لوای فرهنگ خشونت و تجاوز بر زنان ایزدی تحمیل گردید ما همچون زنان ایزدی به سازماندهی خود در یگان‌های مدافع زنان به نام ی.ژ.ش پرداختیم و با مقاومت در شنگال، ذهنیتی را کە چون تقدیر به ما تحمیل می‌کردند، نابود کردیم.

 

اراده‌ی زنان که با قتل‌عام مذکور درصدد نابودی آن بودند، باری دیگر در شخصیت زنانی آزاد و مقاوم چون شهید "بریوان" از نو آفریده شد.

 

در پایان این بیانیه تصریح شده: "ما همچون زنان ی.ژ.ش که خود زمانی قربانی خشونت‌ بوده‌ایم، تمامی زنان جهان را فرامی‌خوانیم که برای دفاع از خود در برابر خشونت‌هایی که علیه آنان اعمال می‌شود، به مبارزه‌ای بپیوندند که هر روز برای مقابله با خشونت علیه زنان به مقاومت و سازماندهی آنان می‌پردازد.

 

زندگی‌‌ای عادلانه و آزاد که در آن هر گونه خشونت و استعماری به پایان می‌رسد تنها با مبارزه و تحقق آزادی زنان ممکن می‌گردد. زنان آزاد ایزدی بایستی شنگالی آزاد و مستقل را بیافرینند."