یک فرمانده و ٣ عضو میت در لیجه- آمَد به هلاکت رسیدند

​​​​​​​در عملیات گریلایی نیروهای ه.پ.گ و یژاستار در لیجه شمال کردستان چهار عنصر دستگاه استخباراتی رژیم ترک از پای درآمدند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق- ه.پ.گ در رابطه با عملیات لیجه که طی آن ۴ عضو دستگاه اطلاعاتی ترکیه کشته شدند بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه همچنین از شهادت یک گریلا و حمله ی ارتش ترکیه به روستاهای منطقه خبر داده شده است.

 

متن بیانیه به شرح زیر میباشد:

"روز ۲۶ سپتامبر/ ۴ مهرماه سال جاری ارتش اشغالگر ترکیه در دره‌ی آپه موسی لیجه و داراهنه از توابع آمَد عملیاتی انجام داد. در این عملیات یگانهای مستتر ارتش ترک در مزارع مستقر شده بودند. همچنین روز ۲ اکتبر/ ١٠ مهر ساعت حدود ۱و نیم بامداد با هلی کوپتر منطقه را به شدت بمباران کردند. بعد از بمباران منطقه ارتش ترکیه نیروهای خود را با هلی کوپتر در منطقه پیاده کرد و در نهایت میان ارتشیان ترک و گریلاهای آزادی جنگ سختی درگرفت. در این جنگ یک رفیق ما قهرمانانه شهید شد.

 

مشخصات گریلای شهید:

   نام: بدران رامپا

   کد سازمانی: دلیل فرات

   محل تولد: رحا

   زمان و مکان شهادت: ٢ اکتبر ٢٠١٨/ آمَد

 

در پنجم اکتبر/ ١٣ مهر ساعت ۱۳و سی دقیقه نیروهایمان دره‌ی آپه موسی را برای مدتی زیر نظر گرفتند و یک اتومبیل دستگاه اطلاعاتی میت ترکیه را هدف قرار دادند. اتومبیل به شدت آسیب دید و در نهایت یک فرمانده و سه عضو دستگاه میت کشته شدند. بعد از این عملیات ارتش ترکیه با هلی‌کوپتر منطقه را بمباران کردند و سپس زخمی‌هایشان را منتقل کردند.

 

بعد از این عملیات بنا به تصمیم فرماندار آمَد و فرمانده  یکم یگان ۷ ارتش ترکیه، در ۶۵ روستای لیجه منع رفت و آمد اجرا شد.ا ین عملیات با تعداد زیادی از سربازان ارتش ترکیه، اعضای میت و تبهکارانشان ادامه یافت.

 

سپس ارتش از بخشی از منطقه عقب‌نشینی کرد ما با استفاده از نیروهای مستترشان دست به کمین‌گذاری کردند.

 

در تاریخ ۷ اکتبر/ ١۵ مهرماه ارتش اشغالگر ترکیه به روستاهای کلی، بریاس، جومالش، مهمی، شلی، جاهیت، درکام، ایلنهیر، هکاسور و لابوواتی حمله کرده و دست به آزار و شکنجه‌ی هم میهنانمان زدند .همچنین گفته می‌شود تعداد زیادی ازاهالی منطقه دستگیر شده‌اند.