خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

۵٠٠  زن و کودک ایزدی اسیر داعش در سوریه نجات پیدا کرده‌اند

جنبش رهایی زنان ایزدی موسوم به "تاژه" اعلام کرد تاکنون ۵٠٠ زن و کودک ایزدی در عملیات نیروهای سوریه دمکراتیك و ائتلاف بین‌المللی، از چنگ گروه ضد بشری داعش آزاد شده اند.

جنبش رهایی زنان ایزدی موسوم به "تاژه" اعلام کرد تاکنون ۵٠٠ زن و کودک ایزدی در عملیات نیروهای سوریه دمکراتیك و ائتلاف بین‌المللی، از چنگ گروه ضد بشری داعش آزاد شده اند.

 

در ماه آگوست سال ٢٠١۴ به دنبال اشغال شنگال توسط داعش، هزاران نفر کشته و تعداد نامعلومی از زنان و کودکان ایزدی توسط این گروه ضد بشری به عنوان غنیمت جنگی ربوده شدند. بسیاری از آنها از مرزهای عراق به سوریه انتقال پیدا کردند.

 

نیروهای روژاوا یکی از اهداف خود در مبارزه با داعش را آزادی زنان و کودکان ایزدی اعلام کرده بودند. در همین راستا جنبشی به نام رهایی زنان ایزدی شکل گرفت.

 

تاژه با انتشار گزارشی اعلام کرده است که تاکنون پانصد تن از زنان و کودکان ایزدی اسیر داعش در عملیات نیروهای سوریه دمکراتیك و ائتلاف بین‌المللی نجات پیدا کردەاند.

 

بیشترین تعداد ربوده شدگان در شهرهای رقا و دیرالزور بودەاند. آنها با اقدامات وحشیانه و ضد انسانی مواجه شدە و روزهای بسیار دردناکی را سپری کردەاند.

 

جنبش رهایی زنان ایزدی می‌گوید مبارزان پس از آزادسازی زنان و کودکان ایزدی، آنها را به فعالان این جنبش رسانده اند و امنیت و هرگونه ملزومات آنها فراهم شده است.

 

بسیاری از آزادشدگان به خانوادەهای خود رسیدەاند، اما زنان و کودکانی که خانواده خود را در حمله داعش از دست دادەاند تحت پوشش شورای زنان روژاوا قرار گرفتەاند.

 

تاژه می‌گوید فهرست دقیقی از مشخصات و اسامی آزادشدگان تهیه کرده و آنرا برای پرونده‌سازی و جلب حمایت به سازمان‌های مسئول جهانی ارائه داده است. با این وجود هیچیک از این سازمان‌ها، اقدامی برای کمک به زنان و کودکان قربانی وحشیگری داعش انجام ندادەاند.

 

جنبش رهایی زنان ایزدی با تصریح آنکه کمک‌های روحی و روانی و مادی به زنان و کودکان ایزدی قربانی داعش یک مسئولیت انسانی و بین‌المللی است می‌گوید باید به آنها کمک شود تا زخم‌های خود را پس از یک تراژدی بزرگ التیام بخشند.