۶٩ نماینده پارلمان اروپا به ترکیه هشدار دادند

۶٩ نماینده پارلمان اروپا در نامه‌ای مشترک به ژوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی اعلام کرده‌اند:"نباید اقدامات ضد حقوقی آ.ک.پ تحمل شوند."

۶٩ نماینده ائتلاف احزاب اروپای آزاد، سبزهای اروپا، گروه سوسیال دمکرات‌‌ها و دمکرات‌ها و همچنین چپ‌های سبز اسکاندیناوی در پارلمان اروپا در نامه‌ای مشترک به جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی خواستار واکنش این اتحادیه در قبال سیاست‌های رژیم ترکیه شدند.

در نامه آمده است:

"سیستم ریاست‌جمهوری در ترکیه مبانی مستقل قضایی را نقض کرده است. حملات غیرحقوقی دولت ترکیه به دمکراسی پارلمان محدود نشده است. روئسای مشترک شهرداری‌‌های ه.د.پ دور از موازین حقوقی از سمت‌های خود برکنار شده و در سمت‌های آنان «والی و قیم» منصوب شده‌اند. از ٣١ مارس ٢٠١٩ تا اکنون از مجموع ۶۵ شهرداری ه.د.پ، ۴۶ شهرداری غصب شده‌اند."

غیرنظامیان به قتل می‌رسند

علاوه بر حملات هوایی ارتش ترک به شنگال و کمپ مخمور، عملیاتی که از ١۴ ژوئن علیه باشور کوردستان آغاز شده بر نگرانی‌های ما افزوده است. روز ٢٣ ژوئن ٢٠٢٠ در حمله پهپادهای بدون سرنشین به کوبانی تعدادی از غیرنظامیان به قتل رسیده و زخمی شدند.

ترکیه عضو ناتو و شورای اروپاست. همچنین یکی از نامزدهای عضویت در اتحادیه اروپاست. نباید اقدامات غیرحقوقی ترکیه که با معیارهای دمکراتیک حقوق بین‌المللی و ملی مغایرت دارند تحمل شوند. ما از شما می‌خواهیم که علیه رژیم اتوکراتیک اردوغان گام‌های لازم را بردارید.

در مقابل حملاتی که علیه اتحادیه اروپا صورت می‌گیرند نباید به نظاره نشست.

ما از کمیسیون می‌خواهیم که برای پایان دادن به اقدامات غیرحقوقی علاوه بر رسیدگی به این حملات و سرکوب‌ها، فشارهای اقتصادی را بر ترکیه اعمال کرده و گام‌هایی فوری و ملموس را در این زمینه بردارد."