آخرین تحولات میدانی حمله مزدوران داعش به زندان حسکه

پس از آنکه تبهکاران داعش به زندان خویران شهر حسکه حمله کردند میان نیروهای سوریه دمکراتیک و هسته‌های مخفی داعش در غرب و شمال این زندان درگیری روی داد.

بنابر گزارش‌های دریافتی از منابع بیمارستانی و امنیتی، هسته‌های مخفی داعش حوالی ساعت ٢٠ پنج‌شنبه شب (٢٠ ژانویه) به درب غربی زندان خویران شهر حسکه حمله کردند. مزدوران داعش در این حمله هم از سلاح‌های سنگین و هم از سلاح‌های سبک استفاده کردند.

تبهکاران داعش قبل از آغاز حمله، درصدد انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در مقابل درب اصلی زندان بودند.

در نتیجه ناکامی مزدوران داعش برای انفجار خودرو، اینبار تبهکار به مخازن یک شرکت نفت در منطقه حمله کرده و چند تانکر را منفجر کردند. اعلام شد که هسته‌های مخفی داعش از دود ناشی از انفجار برای حمله به زندان و استتار خود استفاده کرده‌اند.

همچنین زندانیان داعشی دربند درصدد شورش در زندان خویران بودند. نیروهای امنیتی مانع فرار دسته‌جمعی زندانیان داعش شدند، اما تعدادی از مزدوران فرار کردند. به گفته منابع امنیتی فراریان داعشی هم اکنون تحت کنترل نیروهای ق.س.د و نیروهای امنت داخلی هستند. نیروهای آنتی‌ترور دو تبهکار فراری داعش را در حال فرار دستگیر کردند.

پس از این حمله نیروهای ق.س.د و نیروهای امنیت داخلی کنترل زندان خویران و محله‌های اطراف آنرا بدست گرفتند.

اما در برخی از محله‌های غرب و شمال این زندان درگیری با هسته‌های مخفی داعش ادامه دارد. اعلام شد که شماری از مزدوران به هلاکت رسیده‌اند.

منابع محلی اعلام کردند که ق.س.د برای جلوگیری از صدمه زدن مزدوران داعش به غیرنظامیان به شیوه‌ای هشیارانه عمل می‌کند و به همین دلیل پاکسازی منطقه از فراری‌های داعش به درازا کشیده است.

در حملات مزدوران داعش تاکنون ۴ غیرنظامی جانباخته‌اند. همچنین یک خبرنگار آژانس خبری هاوار به نام باسل رشید در حین بازتاب تحولات منطقه به دلیل اصابت گلوله به سینه و شکم زخمی شده است.

اعلام شد که برخی از مزدوران داعش درصدد ایجاد آتش‌سوزی در زندان خویران هستند.