گردهمایی و پیام پیشمرگه‌های دیرین و زندانیان سیاسی در محکومیت حملات اشغالگرانه رژیم ترک

پیشمرگ‌های دیرین و زندانیان سیاسی کورد بر سر مزار شهید آرام پیامی علیه حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه منتشر کرده و علاوه بر مخالفت با حملات و اشغالگری‌های دولت ترکیه، به طیف‌های سیاسی هشدار دادند تا به بخشی از ارتش اشغالگر ترکیه تبدیل نشوند.

عصر روز گذشته (سه‌شنبه ٢٧ ژوئیه) تعدادی از پیشمرگه‌های قدیمی و زندانیان سیاسی باشور کوردستان بر سر مزار شهید آرام موسس جمعیت زحمتکشان کوردستان در روستای تنگیسر منطقه قره‌داغ، پیامی علیه اشغالگری دولت ترکیه در باشور کوردستان منتشر کردند.

پیش از قرائت این پیام پیشمرگ‌های دیرین دسته گلی را بر مزار شهید آرام قرار داده و برای احترام به خون شهدا یک دقیقه سکوت کردند.

علی معروف یکی از این پیشمرگه‌های قدیمی این پیام را قرائت کرده که در آن آمده بود:"در زمانی که حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و هم پیمانانش علیه خلقمان انجام می‌شود، به مانند گذشته برخی نیروها و طیف‌های سیاسی کورد، به خدمت اشغالگران و جبهه‌ی خیانت روی آورده‌اند. در این زمان برخی نیروهای کورد به ویژه بارزانی و مسئولین پارت دمکرات کوردستان مانند تاریخ گذشته‌ی خود، مدافع اشغالگران شده و می‌خواهند پیشرفتها و دستاوردهای خلقمان را به نقطه‌ی صفر بازگردانند. فاجعه‌ی هکاری، ۳۱ آگوست و رفراندوم و اکنون نیز همکاری با دولت اشغالگر ترکیه نمونه‌ی بسیار واضح کارهای این گروه است."

در این پیام همچنین آمده است؛"اگر نقشه‌ی A آن‌ها هدف قرار دادن نیروهای مدافع خلق باشد، قطعاً نقشه‌ی B تار و مار کردن و از بین بردن دستاوردهای خلقمان در باشور کوردستان و در سرتاسر اقلیم کوردستان و ویران نمودن شهرهای ماست."

در ادامه‌ی این پیام آمده است؛"با بی‌احترامی و تحقیر قبر شهدای عفرین و بیرون آوردن پیکر شهدا از قبرهایشان، به مقدسات و سمبل‌های ملی ما بی‌احترامی می‌کنند. با همان شیوه نیز نام مقدس پیشمرگه را لکه‌دار کرده و سبب می‌شوند تا آنها دوشادوش ژاندارم و میت ترکیه بجنگند و در برخی مواقع نیز آنها را به جاسوسی وامی‌دارند. هدف از این کارهای کثیف و پلید این است که می‌خواهند فرهنگ زیبای خلق‌مان را از بین برده و تاریخ ما را زیر و رو کنند."

پیشمرگه‌های قدیمی از به نام پیشمرگه‌های پارت دمکرات کوردستان که به جنگ با خواهرها و برادرهای گریلای خود رفته‌اند درخواست می‌کنند، تا زیر بار این خیانت نابخشودنی قرار نگیرند و برای آن که در آینده فرزندان و ملتشان، گورهای آنها را نفرین نکنند، در سایه جنایات و گناه مسئولان خود نخوابیده و به جای جاسوسی برای دشمن، اخبار تحرکات نظامی اشغالگران را به نیروهای گریلا برسانند. این کار بدون شک در زمره دفاع از امنیت ملی ما قرار خواهد گرفت".

پیشمرگه‌های قدیمی در همین پیام لازم و ضروری می‌دانند تلاش کنیم تا مانع از جنگ کوردها با یکدیگر شویم و اجازه ندهیم هیچ نیرویی پیشرو اشغالگران شود. همچنین برای ایجاد اتحاد و همبستگی خلقمان تلاش نماییم."

 همزمان سرور زندانی، زندانی سیاسی  به سخنرانی پرداخت و اعلام کرد؛"ما در زندان برای دفاع از کوردستان و اتحاد کوردها مقاومت کردیم، اما متاسفانه احزاب کنونی راه را برای اشغال کوردستان باز می‌کنند. در حقیقت زندانی سیاسی نباید این امر را بپذیرند."

 وی همچنین تاکید کرد؛"نباید اجازه دهیم جنگ کوردها با یکدیگر یک بار دیگر تکرار شود و یک بار دیگر کوردستان انفال و بمباران شیمیایی را تجربه کند."