KBDH : زنان در سال جدید در تمام جهان شعلەهای برخودان را گسترش خواهند داد

شورای عمومی جنبش متحد زنان KBDH علام نمود کە زنان در سال جدید در تمام جهان شعلەهای برخودان را گسترش خواهند داد و در این بارە افزود: برای درهم شکستن دولت ترک، ما در کوهستانها و شهرها اخگرهای انقلاب را شعلەور خواهیم ساخت...

شورای عمومی جنبش متحد زنان KBDH علام نمود کە زنان در سال جدید در تمام جهان شعلەهای برخودان را گسترش خواهند داد و در این بارە افزود: برای درهم شکستن دولت ترک، ما در کوهستانها و شهرها اخگرهای انقلاب را شعلەور خواهیم ساخت. ما فاشیسم و حاکمیت مردسالار را از میان خواهیم برداشت.

شورای عمومی جنبش متحد زنان KBDH علام نمود بە مناسبت سال جدید بیانیەای را منتشر کرد. در این بیانیە آمدە است کە سال جدید برای مبارزە این سازمان آغاز شدە است. با گرامیداشت یاد و خاطرە شهدایی مانند آمارا، سارا، روکن، هەلبەست، زینب، ژیان و ناگهان کە در جریان مبارزە بە شهادت رسیدەاند، یاد و خاطرە تمام شهدا را گرامی میداریم.

در بیانیە شورای عمومی جنبش متحد زنان KBDH آمدە است از راهپیمایی ٨ مارس تا سرهلدان ژینا در روژهلات کوردستان و ایران، آکسیونهای سیاسی زنان در مقابلە با حاکمیت مردانە بە طور مفصل مورد بحث و تحلیل قرار گرفتە است. در این بیانیە شورای عمومی جنبش متحد زنان KBDH علام نمودە است کە خشونت علیە زنان، بە منظور تداوم سیستم سرمایەداری مردسالار بودە و در ادامە می افزاید: در مقام یکی از نتایج بحران اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ترکیە، تنها ابزاری کە همچنان در دست حاکمیت باقی ماندە است، تداوم و بکار گیری خشونت است. بە همین دلیل است کە خشونت علیە زنان سازماندهی شدە و سیاسی است.

شورای عمومی جنبش متحد زنان KBDH در بخش دیگری از بیانیە خود اعلام نمود کە دینامیسمهای مبارزە مشترک زنان بیش از پیش ارتقا یافتە است، اما در شرایطی کە زنان در مقابلە با حملە بە بدن، رنج و جنسیت خود مقاومت می کنند، دیگر تقدیر را بر نمی تابند. زنان از طریق مبارزە مشترک در مقابلە با خشونت مرد-دولت برای برابری و دستیابی بە حقوق خود در میادین حضور می یابند. زنان بە همان اندازە کە در مقابل قتلعام و حملات جنسیتی مقاومت می کنند، خواهان دستمزدهای برابر و حیاتی برابر هستند. زنان در مقابلە با اسارتشان در نهاد خانوادە کە همان مبنای سیستم سرمایەداری مردسالارانە است مقاومت می کنند. بە منظور ایجاد هماهنگی در مبارزە زنان، ما مبارزە رهایی بخش ملی-جنسیتی، اجتماعی، طبقاتی را گسترش خواهیم بخشید.

در بیانیە صادر شدە در رابطە با اهداف و آرمانهای سال آیندە آمدە است:

بە نام جنبش انقلابی متحد زنان:

برای درهم شکستن دولت فاشیست ترک، دشمن زنان، دولت متجاوز، اشغالگر و انکارگر، ما در شهرها و کوهها با زبان اکت سیاسی سخن گفتە و لهیب خشونت انقلابی را شعلەور خواهیم کرد.

 حملات اشغالگرانە حاکمیت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ در منطقە را متوقف می کنیم. همراە با مبارزە آزادیبخش خلق کورد حرکت کردە و سیستم سرمایەداری مردسالار را در هم خواهیم شکست.

با تمام زنانی کە مقاومت می کنند، سیستم را رد می کنند، خواهان حق دفاع مشروع هستند، همراە وهمگام خواهیم بود. خودمان را بە تمام زنانی خواهیم رساند کە خواهان مبارزە آزادی زن هستند.

در مقابلە با تاراج دسترنج و بدن، ما خود را سازماندهی کردە ومی رزمیم.

ما برخودان زنانی را کە زندان را بە مبارزە آزادیخواهانە تبدیل کردەاند گسترش می بخشیم.

ما بە صدای خیزش زنان در ایران تبدیل خواهیم شد، مبارزە زنان متحد را کە با شعار ژن، ژیان، آزادی بە پیش می رود، گسترش خواهیم بخشید.

از انقلاب روژآوا دفاع و صیانت خواهیم کرد.

ما حاکمیت مرد  و فاشیسم را در هم خواهیم شکست و آزاد خواهیم شد.