کمیته حمایت از خانواده شهیدان پ.ک.ک یاد و خاطره شهید «سرحد دنیز» را گرامی داشت

کمیته حمایت از خانواده شهیدان پ.ک.ک با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فرمانده ایالت خاکورک دنیز دمیر با کد سازمانی «سرحد دنیز تندورک» در روز ٢٠ ژانویه ٢٠١٩ در حملات ارتش اشغالگر ترک به شهادت رسیده است.

در بیانیه کمیته حمایت از خانواده شهدای حزب کارگران کوردستان آمده است:

"جنبش آزادیخواهی کوردستان (پ.ک.ک) در مبارزه ۵٠ ساله خود در کوردستان و خاورمیانه تغییرات انقلابی بسیاری را رقم زده است. پ.ک.ک به زندگی معنی بخشید و از مرگ زندگی آفرید. کورد و کوردستان که در زیر پوتین‌های اشغالگران له شده بودند امروز در چهار سوی جهان پرچم آزادی و شرف را بلند کرده‌اند. پ.ک.ک از حماسه‌ها حماسه‌های تازه‌ای خلق نموده و با انسان‌های شریف، دختران و پسران عزیزی که هر یک از آنان در جهان بی‌همتا می‌باشند مبارزه‌ی آتشین خود را با افتخار و سربلندی به امروز رسقاندند. امروز بیش از هر زمان دیگر پ.ک.ک به امید خلق‌ها، شرف انسانیت، شمشیر انتقامجویی ستمدیدگان و نابودی اشغالگران، قاتلان، نوکران، خودفروشان و ستمگران مبدل شده است.

رفیق و فرمانده گرانقدرمان، فرزند گلیداخ، پیشاهنگ انقلاب رفیق سرحد دنیز تندورک (دنیز دمیر) در حمله‌ای ناجوانمرادنه و بزدلانه دولت اشغالگر، قاتل و فاشیست تُرک در روز ٢٠ ژانویه ٢٠١٩ در منطقه خاکورک به شهادت رسید. سردار و فرمانده خاکورک تا آخرین قطره خون خود در خاکورک همچون فرمانده‌ای جسور، هشیار، جنگجو و فدایی مبارزه کرد و در آخرین نفس نیز خود را سپر محافظت از همرزمانش نمود. برای اینکه رفقایش را از حمله هوایی مصون دارد به شیوه‌ای فدایی هواپیماهای دشمن را به خود معطوف کرد تا جان رفقایش را نجات دهد. اینچنین هدف حمله هواپیماهای ارتش اشغالگر و بزدل ترک قرار گرفت که اراده و نیروی جنگ مستقیم را از کف داده است.

رفیق سرحد در سال ١٩٨٢ در بخش توتاخ شهر آگری شمال کوردستان در میان خانواده‌ای میهن‌دوست متولد شد. در کودکی با معنویات و فرهنگ خلقش پرورش یافت. در سال‌های نوجوانی در شمال کوردستان در فعالیت‌های جوانان زحمات بسیاری را بر عهده گرفت. با ذکاوت و هشیاری خویش صدها جوان را سازماندهی کرده و معلم آنان بودند. راه جوانان را بسوی مبارزه آزادیخواهی نشان داد. در سن جوانی وظایف انقلابی مهمی را بر عهده گرفت و تا آخرین نفس با عزمی راسخ و روحیه‌ای والا پیشاهنگی را به انجام رساند.

در فعالیت‌های سازمانی خود یکی از رفقای ژرف‌اندیش، لایق و کارآزموده بود. در بسیاری از عرصه‌های مبارزه سازمانی توانایی خویش را نشان داده بود. موضع کورد و کوردستانی وی در اولویت قرار داشت. ویژگی انقلابیگری و سوسیالیست بودن را هویت خود می‌دانست و در شخصیت خود دارای ایستاری محکم بود.

پس از فعالیت جوانان، در فعالیت رسانه و عرصه ایدئولوژیک جای گرفت. در مبارزه این عرصه‌ها نیز با موفقیت به وظایف خویش عمل کرد. با درخواست و پافشاری خود وارد فعالیت نظامی شد. در مدت کوتاهی به یک فرمانده زیرک دارای ذکاوت نظامی، هشیاری سیاسی و دقیق در جزئیات زندگی به یکی از فرمانده‌های برجسته عرصه خاکورک مبدل گردید. سال‌ها مسئول دوره نومبارزان بود و هزاران مبارزه آزادیخواه را آموزش داد. کینه و خشم علیه دشمن و اشغالگران در قلب رفیق سرحد به اندازه کوه گلیداخ بزرگ بود و وی این همه را به نیروی انقلابیگری و سوگند انتقام خون شهیدان مبدل کرده بود. همچون انقلابی، قهرمان و پایبند به سوگند خویش هر آن از زندگی خود را به شیوه‌ای خلاقانه صرف مبارزه مقدس کرد.

رفیق سرحد با هشیاری و عشق به رفقای خود شناخته می‌شد. همیشه فعالیت‌های سخت و کارهای بزرگ را انتخاب می‌کرد و کارهای ساد‌ه‌تر را به رفقایش می‌سپرد. برای اینکه بار رفقایش را سبک کند شبانه‌روز در تفکر بود، به پیشرفت خود اندیشیده و با شیوه‌های خلاقانه و غنی به ارائه راه حل می‌پرداخت.

رابطه رفاقت در میان صفوف پ.ک.ک بیانگر حقیقت است. رفیق سرحد با رفاقت خود صداقت، فروتنی، تلاش، محبت، احترام و عزم خویش را از صمیم قلب نشان می‌داد. در دانایی ژرف‌اندیش  و پایبند به خط رهبری بود. یک ملیتان مصمم بود. همچون نام خود در مرزها زندگی کرده و همیشه خواستار مبارزه در مرزها بود، وی سردار منطقه سرحد بود. ما به عنوان جنبش آزادیخواهی کوردستان مراتب تسلیت خود را نخست به خناواده گرامی این رفیقمان و تمامی خلق کورد ابراز می‌داریم و اعلام می‌کنیم که آرزوها و آرمان‌های وی قطعا در مبارزه آزادیخواهیمان محقق خواهند شد. پیمانی که با رهبر آپو و تمامی شهیدان بسته‌ایم را در حضور رفیق سرحد دنیز تندورک تجدید می‌کنیم و می‌گوییم:

مرگ بر اشغالگری، قتلعام و فاشیسم دولت ترک!

شهیدان نمی‌میرند!

زنده‌باد پ.ک.ک!

زنده‌باد رهبر آپو!"