کشته شدن دو کولبر توسط ارتش ترک

ارتش ترک در حمله پهپادی به کولبران کورد دو جوان کورد را به قتل رساند و ٨ کولبر را نیز بازداشت کرد.

به نقل از شبکه حقوق بشر کوردستان روز گذشته (دوشنبه ٢٩ شهریور/ ٢٠ آگوست) گروهی از کولبران کورد در منطقه مرزی شهر اورمیه با باکور کوردستان هدف حمله پهپادی ارتش ترک قرار گرفتند. در نتیجه این حمله دو کولبر به نام‌های «سوزدار احمدی» (٢١ ساله) و «عالیشان احمدی» (١٨ ساله) اهل روستای “کوران” شهر اورمیه کشته و تعداد دیگری از کولبران زخمی شدند.

نظامیان ترک پس از این حمله پهپادی جسد دو کولبر کشته شده را به یکی از شهرهای مرزی باکور منتقل کردند. همچنین ۸ کولبر دیگر نیز که تعدادی از آنها زخمی شده بودند توسط ماموران ترک بازداشت شده‌اند.

یک عضو خانواده سوزدار و عالشان احمدی با تایید این خبر گفته است که این کولبران که همگی از اهالی روستای کوران بودند در مسیر رفت و در باکور کوردستان هدف حمله پهپادی قرار گرفته‌اند. به گفته آنان جسد سوزدار و عالیشان احمدی هنوز در ترکیه است و بقیه افراد این گروه نیز در بازداشت ارتش ترک به سر می‌برند.

به گفته این منبع سال گذشته نیز سه عضو دیگر این خانواده به نام‌های شمزین احمدی، ۱۹ ساله و ارسلان احمدی، ۲۸ ساله و سراج احمدی، ۳۷ ساله در مسیر کولبری با تیراندازی نظامیان رژیم ایران و رژیم ترک به قتل رسیده‌اند.