نیروهای مدافع خلق: حداقل ٢ اشغالگر در هفتانین کشته شدند

گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار در چارچووب کارزار انقلابی جنگ هفتانین در منطقه خانتور به اشغالگران حمله کردند. اعلام شد که در این عملیات حداقل ٢ اشغالگر کشته شده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلایی منطقه خانتور را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"نیروهای ما روز ٢٠ مارس ٢٠٢١/ ٣٠ اسفند ١٣٩٩ در چارچوب کارزار انقلابی جنگ هفتانین، علیه اشغالگران مستقر در ارتفاعات منطقه خانتور عرصه هفتانین به سوءقصد‌های موفقیت‌آمیزی دست زدند. عملیاتی انفجاری علیه یک گروه اشغالگر نیز به انجام رسید. در نتیجه این عملیات ٢ اشغالگر کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

روز ١۵ ژوئیه ٢٠٢٠ /٢۵ تیر ١٣٩٩ در نتیجه یک حادثه در مناطق حفاظتی مدیا، رفیقمان سرحد سیاژن به شهادت رسید.

رفیق سرحد در میان خانواده‌‌ای وطن‌دوست و پایبند به ارزش‌های اجتماعی  در آگری متولد شده و با فرهنگ میهن‌دوستی بزرگ شد. رفیق سرحد علیه آسیمیلاسیون دولت نابودگر ترک علیه ملت کورد ایستادگی کرد و در مبارزه با آن بپا خواست. در دوره تحصیلات دانشگاهی با ذات مدرنیته سرمایه‌داری و رژیم فاشیست ترک که جوانان کورد را از هویت خود بیگانه می‌کند آشنا شد، درک نمود که ایدئولوژی و فلسفه زندگی آزاد آپویی علیه سیستم سرمایه‌داری و رژیم دولت ترک یگانه دکترین مبارزه و رسیدن به زندگی آزاد است. در حضور خلقی که موجودیتش مورد انکار واقع شده،ه و زبان آن ممنوع اعلام گشته، از حق اظهار اندیشه خود محروم شده و هر نوع سیاست ضدبشری و نابودگری علیه آن به مرحله اجرا گذاشته شده است رفیق سرحد با بیان این جمله «در شرایطی که سخن گفتن فاقد ارزش می‌باشد، پیوستن به صفوف پ.ک.ک یک وظیفه اخلاقیست» به شیوه‌ای صحیح عمل کرد. رفیقمان سرحد اذعان داشت که کوهستان‌های کوردستان تنها مکان باقیمانده است که در آن به وظایف اجتماعی و تاریخی خود عمل کند و با این درک در سال ٢٠١٢ به صفوف پ.ک.ک پیوست. رفیق سرحد در مبارزه گریلایی مداوما پیشرفت کرد و برای پایان دادن به اشغالگری دولت ترک و درهم شکستن سیاست نابودگری مبارزه‌ای بی‌امان و رنجی بزرگ را صرف نمود. مبارزه و مشارکت را به حد اعلی رساند و اینچنین نقش فدایی آپویی را بر عهده گرفت. در مناطق بسیاری به وظایف خویش عمل کرد و روبرو شدن با مصائب و مشکلات وی را همچون فولاد مستحکم نمود و راه پیروزی را به وی نشان داده، به وظایف و مسئولیت‌های فدایی آپویی عمل نمود.

پیمان می‌بندیم مقاومت شهیدان قهرمان را که با رنج و روح فدایی به امروز رسانده و به ما  واگذار کردند به پیروزی برسانیم. مراتب تسلیت خود را ابتدا به خانواده گرامی این رفیقمان و تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم.

جزئیات شناسنامه رفیق شهیدمان به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: احمد آجار

   کد سازمانی: سرحد سیاژن

   محل و سال تولد: آگری

   نام مادر – نام پدر: زینب – صلاح‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ ژوئیه ٢٠٢٠ / مناطق حفاظتی مدیا