نیروهای مدافع خلق: یاد و خاطره رفیق آرارات زرزان را زنده نگه می‌داریم

ه.پ.گ اعلام کرد که گریلا بریوان اُنال با کد سازمانی «آرارت زرزان» سال گذشته در صاعقه به شهادت رسید. ه.پ.گ در وصف گریلا آرارات می‌گوید:"هر لحظه از زندگی انقلابی را با مبارزاتی حماسی سپری کرده و به ملیتانی فدایی مبدل شد."

مرکز مطبوعات و رسانه نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای هویت یک گریلای شهید را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"رفیقمان آرارات زرزان روز ١ سپتامبر ٢٠٢٠ در مناطق دفاعی میدیا به دلیل برخورد صاعقه به شهادت رسید.

جزئیات شناسنامه رفیق شهید به این شرح است؛

   نام و نام خانوادگی: بریوان اُنال

   کد سازمانی: آرارات زرزان

   محل و سال تولد: بتلیس

   نام مادر – نام پدر: لاله - سیدخان

  تاریخ و محل شهادت: ١ سپتامبر ٢٠٢٠ / مناطق حفاظتی میدیا

رفیق آرارات در خانواده‌ای میهن‌دوست متولد شد و در جوانی با جنبش آزادیخواهی کوردستان و ایدئولوژی رهبر آپو آشنا شد.. رفیقمان آرارات در میان جامعه‌ای بزرگ شد که هزینه‌های مبارزه آزدیخواهی را پذیرفته و هیچ زمانی در مقابله با دشمن استعمارگر سر تسلیم خم نکرده بود. رفیق آرارات که در زمان تحصیلات دانشگاهی به مبارزات جوانان پیوست به شیوه‌ای فعالانه در مبارزه جای گرفت. برای افزایش دانایی جوانان و پیوستن به صفوف مبارزه پیشاهنگی آنان را بر عهده گرفت. دولت استعمارگر ترک بارها وی را دستگیر کرد و تلاش کرد او را از مبارزه جدا کند. اما وی هیچگاه در مقابل فشارها و تهدیدهای دشمن تسلیم نشد و هر بار به مبارزه خود ادامه داد. همچون یک زن جوان کورد در زمان تحصیل در کلانشهرهای اشغالگران در جستجوی آزادی بود ولی تسلیم رژیم مدرنیته سرمایه‌داری نشد و به ایستاری راسخ دست یافت، با مشارکتی آگاهانه مبارزه را به پیش برده و در هر گام خود در این مبارزه تلاش نمود تا راه رهبری را ادامه دهد و از رهروان روناهی و بریوان‌ها گردد.

رفیق آرارات هر لحظه از زندگی انقلابی را با مبارزاتی حماسی سپری کرد

رفیق آرارات پس از آنکه به ماهیت دولت قاتل ترکیه و رژیم مدرنیته سرمایه‌داری پی برد علیه اعمال رژیم فاشیست و جنایتکار ترکیه موضعی رادیکال را در پیش گرفت و به صفوف گریلا ملحق شد. پس از الحاق به صفوف گریلا در مدتی کوتاه تحولاتی عظیم را در شخصیت و زندگی خویش رقم زد و به ملیتان توانای رهبر آپو مبدل گردید. برای اینکه به پاسخی شایسته به حصر و انزوا علیه رهبری، برای اینکه پاسخی درخور قتل‌عام جاری در کوردستان مبدل گردد و نقشه‌های دشمن را خنثی کند بدون وقفه مبارزه نمود. رفیقمان آرارات موفقیت در تمامی وظایف خویش را مد نظر قرار داده و با مسئولیت‌پذیری به تمامی وظایف خویش عمل کرده است. هر لحظه از زندگی خویش را به مبارزه‌ای حماسی مبدل کرد و شخصیت ملیتان آپویی را در وجود خویش به ثمر رساند. با دستیابی به معیار زن آزاد در شخصیت خود با رفاقت صادقانه، با خوشرویی و فداکاری به گریلای خبری و فرمانده الگوی یژا ستار (یگان‌های زنان آزاد) مبدل گردید. رفیقمان آرارات با ایستار مبتنی بر خط فداییگری، بسیاری از رفقایمان را بر اساس خط فدایی و ژرف‌اندیشی در چارچوب شیوه‌ی گریلای حرفه‌ای آموزش داد. رفیق آرارات مورد احترام و محبت تمامی رفقا بود و با مشارکتی بدون اما و اگر در راه جستجوی حقیقت به شیوه‌ای نیرومند به یکی از فرمانده‌های فدایی پیشاهنگ مبدل گردیده است.

برای تحقق آرمان‌های شهیدانمان یگانه هدف ما به پیروزی رساندن این مقاومت مقدس که شهیدان قهرمانمان با رنجی بزرگ و فدانمودن جان خویش برای ما به یادگار گذاشته‌اند، پیمودن راه بسوی پیروزی می‌باشد.

بر این اساس مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده گرامی و مهین‌دوست رفیقمان شهید آرارات و عموم خلق وطندوست کوردستان اعلام می‌داریم."