دید‌بان حقوق بشر سوریه: ترکیه ٨۵٠ شبه‌نظامی را به آذربایجان منتقل کرده است

دیدبان حقوق بشر سوریه انتقال ٨۵٠ مزدور سوری از سوی دولت ترکیه به آذربایجان را تأیید کرهد و می‌گوید ٣ تن از مزدوران طی درگیری‌ها کشته شده‌اند.

دیدگان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است در گزارشی انتقال مزدوران سوری از سوی ترکیه به جنگ آذربایجان و ارمنستان را تأیید کرده و می‌افزاید تعداد مزدوران به ٨۵٠ نفر رسیده است. همچنین از کشته شدن ٣ مزدور خبر طی جنگ خبر داده است.

این سازمان پیش از این از انتقال ٣٢٠ مزدور سوریه به آذربایجان خبر داده بود.

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌افزاید که "شرکت‌های امنیتی ترکیه" وظیفه انتقال مزدوران سوری رژیم ترکیه به آذربایجان را بر عهده گرفته‌اند. همچنین آمده است گروه‌های عرب وابسته به دولت ترکیه از پذیرش خواسته ترک‌ها سر باز زده‌اند و تنها مزدوران «ترکمن» انتقال به آذربایجان را پذیرفته‌اند.

همزمان صدای مزدوران ترکمن که از سوی ترکیه به جنگ آذربایجان -ارمنستان فرستاده‌ شده‌اند منتشر شده‌ است. یکی از مزدوران می‌گوید:"جنگ شدیدی در جریان است. از سرنوشت ٣٠-٣۵ عضومان خبری نداریم و پیش‌بینی می‌کنیم که زیر آوار باقی مانده باشند. ٣۵ کشته و ٧٠ زخمی دارند."

خبرگزاری رویترز هم گزارشی را در مورد انتقال ٧٠٠ -١٠٠٠ مزدور ترکیه به آذربایجان منتشر کرده است.

روزنامه دِگاردین نیز در گزارشی از اعزام مزدوران رژیم ترکیه از عفرین اشغالی به آذربایجان خبر داده است.

رسانه‌های روسیه و ارمنستان از انتقال ۴ هزار مزدور ترکیه به آذربایجان سخن به میان آورده‌اند.

مزدوران ترکیه در ازای ماهانه ١٠٠٠ تا ١۵٠٠ دلار به جنگ فرستاده می‌شوند و اغلب آنان عضو گروهک‌های تبهکاری همچون سلطان مراد، ابو امشت، سلیمان شاه، منتصربالله، گردان حمزه و گروه سمرقند می‌باشند.