ظریف از نشست داووس کنار گذاشته شد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد کنار گذاشته شد

به گفته‌ی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف قرار بود با سفر به سوئیس در نشست مجمع جهانی اقتصاد شرکت کند اما این سفر لغو شده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح روز دوشنبه (٣٠ دی) در نشست خبری با رسانه‌ها از لغو سفر محمد جواد ظریف و شرکت ایران در مجمع سالانه جهانی اقتصاد خبر داد.

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از بورگ برند رئیس مجمع جهانی اقتصاد گفته بود که مسئله لغو حضور جواد ظریف در رابطه با «ابهامات موجود در منطقه و اتفاقات داخلی ایران» است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در ادامه سخنان خود با یاداوری توافقنامه برجام به اروپا تاخت و آنها را فاقد «اراده و استقلال» خواند. به گفته‌ی او "از دل برجام راهکارهایی پیش پای آنها (اروپایی‌ها) گذاشته شده ولی ابتکارات آنها به دلیل مخالفت آمریکا و این که مجبورند با آمریکا هماهنگی کنند و از خود اراده و استقلالی ندارند، به نتیجه نرسیده است."

در همین رابطه به گزارش شبکه تلویزیونی اس.اف.آر سوئیس، در مجمع جهانی اقتصاد، که از ٢١ تا ٢۴ ژانویه سال جاری در داووس برگزار می‌شود، قرار است در مورد ایجاد کانال مالی برای ارسال اقلام انسانی، مواد غذایی و دارو گفتوگو شود.