«نبرد هفتانین» آغاز شد

فرماندهی عرصه هفتانین با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز «نبرد هفتانین» خبر داد. برپایه اطلاعیه در اولین ساعات عملیات نبرد هفتانین کشته شدن ۷ ارتشی محرز شده است.

   مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان ه.پ.گ درباره‌ی آغاز "نبرد هفتانین"، آخرین عملیات‌های گریلا و حملات هوایی اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

کارزار «نبرد هفتانین» آغاز شد
   "ارتش اشغالگر ترک روز ۲۳ آگوست/ ۱ شهریور تحرکات اشغالگرانه‌ای را در عرصه‌ی هفتانین در مناطق حفاظتی مدیا آغاز کرد. فرماندهی عرصه‌ی هفتانین نیز «نبرد هفتانین» را آغاز نموده است. از آغاز این تحرکات اشغالگرانه تاکنون، با خلاقیت و مشی فدایی ضرباتی مهلک بر دشمن وارد شد و پیشروی‌های دشمن متوقف گردید. در این برهه‌ی عملیاتی که با اعتماد بنفس آپوییسی، مشی فدایی و عزم پیروزی گریلای زمانه منشا گرفته است، اثبات گردید که گریلا‌های آزادیخواه کوردستان قادر هستند از تمامی موانع عبور نمایند. در این برهه نیروهایمان با عملیات‌های روزهای ۱۲ و ۱۳ سپتامبر/ ۲۱ و ۲۲ شهریور عملیات نبرد هفتانین را آغاز نمودند. بر این اساس؛

   ساعت ۱۷ روز ۱۲ سپتامبر/۲۱ شهریور نیروهایمان علیه یگان عملیاتی در تپه پارتیزان عملیاتی را به انجام رسانده و از فاصله‌ی نزدیک سنگرهای دشمن را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۳ ارتشی کشته و سنگر دشمن منهدم گردید.

   ساعت ۹ روز ۱۳ سپتامبر/ ۲۲ شهریور نیروهایمان از ۲ طرف یگان عملیاتی در تپه سیسر را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۴ ارتشی کشته و تعداد بسیاری نیز زخمی شدند.

​​​​​​​   نیروهایمان در همان روز یگان عملیات دشمن که در مابین تپه سیسر و تپه هلزه راه احداث می‌کردند را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات یک دستگاه بیل ‌مکانیکی دشمن منهدم و سرنشینان آن کشته شدند.

​​​​​​​   ارتش اشغالگر ترکیه پس از عملیات‌ها با کمک بالگردهای نظامی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد. بالگردهای نظامی کبری منطقه پارتیزان و تپه پیساخا را هدف قرار دادند.

​​​​​​​   یگان‌ها‌ی عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

تحرکات نظامی در پیران
​​​​​​​ 
 ساعت ۱۷ روز ۹ سپتامبر/ ۱۸ شهریور ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگردهای نظامی در دشت گورسه از توابع منطقه پیران در آمد تحرکاتی را آغاز نمود. در طی این تحرکات ۲ تن از رفقایمان که در حال انجام مسئولیت‌هاشان بودند به شهادت رسیدند. تحرکات در ساعات صبح روز ۱۰ سپتامبر / ۱۹شهریور پایان یافته و عقب نشینی کردند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

ارتش ترکیه با سلاح سنگین روستای پرژمان را هدف قرار دادند
​​​​​​​ 
 شامگاه همان روز ارتش اشغالگر ترکیه با خودروهای زرهی پایگاه‌های بیاز چشمه و بریک روستای پرژمان  را محاصره کرده و بدون وقفه تیراندازی کردند. اشغالگران در ساعات شب به روستا حمله کرده و تعدادی از اهالی این روستا را دستگیر کردند.

بالگردهای نظامی ناحیه گورسه را هدف قرار دادند
​​​​​​​   از ساعت ۱۵ تا ۲۰ روز ۵ سپتامبر/ ۱۴ شهریور بالگردهای نظامی ارتش اشغالگر ترکیه ناحیه گورسه را هدف حملات راکتی قرار دادند. در نتیجه‌ی این حملات هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد، اراضی منطقه آتش گرفت.

حملات هوایی در قندیل و هفتانین
​​​​​​​ 
 در ساعات مابین ۱۸ تا ۲۰ روز ۱۳ سپتامبر/ ۲۲ شهریور هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه حومه روستاهای کوزین و بالایان در قندیل واقع در مناطق حفاظتی مدیا، ساعت ۲۱ تا ۰۰:۰۰ گلیه پیساخا در هفتانین را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است. "