ه.پ.گ: ارتش ترک عمدا نیروهای ارتش عراق را هدف قرار داد

ه.پ.گ: به رغم اینکه خودرو ارتش عراق پرچم رسمی عراق را به همراه داشت عمدا از سوی ارتش ترکیه هدف قرار گرفت. در این حمله تعدادی از نیروهای ارتش عراق و رفقای ما شهید شدند.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد حمله هوایی ارتش به کاروان مرزبانی عراق اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"١١ آگوست نیروهای دولتی عراق و نیروهای ما در منطقه برای گفتگو در مورد حملات دولت ترکیه به این منطقه و دستیابی به راه حل با هم دیدار کردند. پس از دیدار مذکور ارتش ترکیه محل ملاقات را بمباران کرد. علی‌رغم اینکه پرچم رسمی عراق بر روی خودروهای ارتش عراق وجود داشت دولت ترکیه این خودرو را عمدا هدف قرار داد، در این حمله هم از ارتش عراق و هم فرمانده‌های آنان شهید شدند.

"خودروهای حامل پرچم عراق را عمدا هدف قرار دادند"

دولت فاشیست ترکیه ناجوانمردانه ارتش عراق را هدف قرار داد، آشکارا به حمله دست زد. دولت جمهوری ترکیه هیچ اعتباری برای گفتگو و چاره‌یابی قائل نیست. به شیوه‌ای وحشیانه خودرو حامل ارتش عراق را هدف قرار داد. در شرایطی که امکان حل تمامی مسائل از طریق گفتگو میسر است دولت فاشیست ترکیه به این حمله دست زد. همچنین بیانیه‌هایی از سوی حکومت اقلیم منتشر شده و دولت قاتل ترکیه را مشروع نشان می‌دهد، حملات دولت سفاک ترکیه را به ما نسبت می‌دهد، دور از واقعیت است. با این بیانیه‌ها مخاطرات زندگی ساکنان منطقه را نادیده می‌انگارند. باید از صدور بیانیه‌هایی اینچنین برحذر باشند و از بیان سخنانی که دولت فاشیست ترکیه را مشروع جلوه دهد دست بردارند.

مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان محمد رشید سلیمان و زبیر حالی تاج‌الدین، به خلق کورد و عرب و دولت عراق اعلام می‌داریم و نسبت به شهادت این افراد نگرانی خود را ابراز می‌داریم.

واضح است که دولت سفاک ترکیه با توهم‌ و خیال عثمانی عمل می‌کند و خلق‌های کورد، عرب و تمامی خلق‌های منطقه لازم است علیه این حملات اشغالگرانه مبارزه‌ای مشترک را به پیش برند. همه اذعان دارند که این رژیم فاشیست برای تمامی خلق‌ها خطری بزرگ است."