ه.پ.گ: حداقل ۱۶ سرباز ترکیه در هفتانین کشته شدند

در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در هفتانین مقاومت گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار ادامه دارد. در عملیات‌های انجام شده توسط گریلا بیشتر از ۱۶ سرباز ترک از پای درآمدند.

مرکز اطلاع رسانی و نشر ه.پ.گ اعلام کرد، علیه حملات اشغالگرانه‌ی ارتش غاصب ترکیه در منطقه‌ی هفتانین از توابع مناطق حفاظت شده‌ی مدیا، مقاومت تاریخی گریلا ادامه دارد.

ه.پ.گ در مورد عملیاتهای هفتانین اعلام کرد:

"مقاومت بزرگ گریلاهای ما با روح مقاومت ۱۴ ژوئیه در هفتانین ادامه دارد و ضربات سنگینی به اشغالگران ترک وارد می‌شود. در مقابل اشغالگریهای ترکیه نیروهایمان در چهارچوب عملیات انقلابی جنگ هفتانین ضربات سنگینی به شرح زیر به اشغالگران وارد کرده‌اند:

در خانتور اشغالگران هدف قرار گرفتند

صبح ۱۲ ژوئیه در خانتور میان نیروهایمان و اشغالگران جنگ رخ داد و در ۱۳ ماه به این جنگ اشاره کرده بودیم. نیروهایمان در نزدیکی تپه‌ی شهید روژین گودا یگان‌های دشمن را هدف قرار دادند. بر اساس اطلاعات بدست آمده ۵ سرباز کشته و یک سرباز دیگر مجروح شد. پس از این عملیات موفق اشغالگران با حملات توپخانه و جنگنده خانتور را هدف قرار دادند. در جنگ و بمباران خانتور رفیقمان رستم قهرمانانه علیه دشمن جنگید و شهید شد.

۱۱ سرباز کشته شدند

نیروهایمان در ۱۲ ژوئیه ساعت ۰۷:۰۰، ۰۹:۰۰، ۱۰:۴۵، ۱۵:۳۰، ۱۶:۳۰ در تپه‌ی عقرب علیه اشغالگران عملیات انجام دادند. در این عملیات ۵ سرباز دشمن کشته شدند. ۱۲ ژوئیه ساعت ۸:۰۰ یگان‌های مدافع آسمانی شهید دلال در تپه‌ی قرتل علیه اشغالگران عملیات انجام دادند. در این عملیات از دو جبهه دشمن هدف قرار گرفت. از تعداد کشته و زخمی‌های دشمن اطلاعی در دست نیست.

همان روز ساعت ۰۸:۳۰ تک‌تیراندازانمان علیه اشغالگران در تپه‌ی شهید جوانا و شهید سرفراز دو عملیات را ترتیب دادند. در این عملیات ۲ سرباز مجازات شدند.

همان روز ساعت ۱۵:۰۰ نیروهایمان در تپه‌ی کُردینه نیروهای دشمن را هدف قرار داده و یک سرباز دشمن کشته شد.

صبح ۱۳ ژوئیه نیروهایمان در تپه‌ی شهید بریوان و تپه‌ی تونل تعدادی عملیات انجام دادند. در این عملیات‌ها ۳ سرباز دشمن کشته شدند.

در اطلاعیه‌ی ۱۳ ژوئیه در مورد عملیاتهای منطقه‌ی بکتوریا و جنگ در این منطقه برای افکار عمومی اعلام کرده بودیم:

نیروهایمان در تپه‌ی قرتل و شهید بیرهات ضربات سنگینی به اشغالگران وارد کردند و اشغالگران نیز منطقه را بمباران کردند. در این جنگ و بمبارانها رفقایمان هوزان، زینب، گور و شورش که علیه اشغالگران قهرمانانه مبارزه کردند، شهید شدند.

ه.پ.گ در مورد عملیات و حملات در مناطق دیگر اعلام کرد:

عملیات در باگوک

۱۲ ژوئیه ساعت ۱۹:۳۰ نیروهایمان در چهارچوب عملیات انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گور علیه تپه‌ای پایگاهی که وظیفه نگبانی از سیفاخان منطقه‌ی باگوک میردین را به عهده داشتند، عملیاتی انجام دادند. تعداد کشته و زخمی‌های دشمن در این عملیات مشخص نیست.

در الباک یک سرباز مجازات شد

۵ ژوئیه، شبانه نیروهایمان در منطقه ی الباک وان علیه سربازهای پایگاه مندینه عملیات انجام دادند. در این عملیات ضربه‌ی سنگینی به دشمن وارد شده و یک سرباز مجازات شد. نیروهای اشغالگر  پس از این عملیات به منطقه حمله کردند. عملیات دشمن در روستاهای لسکه، خوچتا و بزکه انجام شد و سربازهای اشغالگر به روستاها حمله کردند. تحرکات دشمن در این مناطق ادامه دارد.

جنگنده‌های دشمن مناطق حفاظت شده‌ی مدیا را بمباران کردند

ارتش اشغالگر ترکیه، ۱۳ ژوئیه حمله‌ای هوایی علیه مناطق حفاظت شده‌ی مدیا انجام داد.

ساعت ۱۲:۲۰ جنگنده‌های مناطق بوکا و روستای بشیر منطقه‌ی متینا را بمباران کردند.

ساعت ۱۳:۰۰ و ۱۷:۳۰جنگنده‌ها سیدای منطقه‌ی زاپ را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمبارانها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد، اما جنگل‌های منطقه دچار حریق شد.