کامران درویشی با دوختن لبهایش اعتصاب غذا کرد

کامران درویشی زندانی سیاسی کورد محبوس در زندان اورمیه با دوختن لبهایش دست به اعتصاب غذا زد

به نقل از شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان، کامران درویشی زندانی سیاسی کورد محبوس در زندان اورمیه روز دوشنبه ۱۱ فروردین با دوختن لبهایش دست به اعتصاب غذا زد.

وی در اعتراض به کارشکنی مسئولین زندان و همچنین بخش اجرای احکام دادگاه انقلاب اورمیه در مورد اعمال عفو جدید قوه‌ی قضائیه در مورد پرونده‌ی وی دست به اعتصاب غذا زده است.

کامران درویشی از اردیبهشت سال ۹۵ در زندان به سر می‌برد وتاکنون ۴ سال از حکم ۵ سال زندان خود را سپری کرده است و عفو جدید قوه‌ی قضائیه شامل پرونده‌ی وی می‌شود اما مسئولین زندان و بخش اجرای احکام دادگاه انقلاب اورمیه مانع از آزادی وی می‌شوند.

وی با داشتن سابقه‌ی بیماری از یک سال پیش به تشخیص پزشکی قانونی قادر به ماندن در زندان نیست اما تاکنون از زندان آزاد نشده است.

کامران درویشی در تیر ماه سال گذشته نیز با دوختن لبهایش دو هفته اعتصاب غذا کرد.

وی از بهمن ماه سال گذشته به بهانه‌ی احتمال آزاد شدن به بند جوانان زندان اورمیه منتقل شد و در آنجا با تحریک رئیس بند توسط چند تن از زندانیان جرائم غیر سیاسی به همراه ۶ زندانی سیاسی کورد دیگر به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

کامران درویشی در ۱۳ اردیبهشت سال ۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و مدت ۲ ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات اورمیه مورد بازجویی قرار گرفت.

وی در آبان ماه همان سال از سوی شعبه‌ دوم دادگاه انقلاب اورمیه به ریاست قاضی شیخلو به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کوردی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

این زندانی سیاسی پیشتر در سال ۹۰ نیز به اتهام عضویت در حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شد بود. وی بعد از ۳ سال حبس به صورت مشروط از زندان آزاد شد.