گوون: فلسفه‌ی اوجالان دیوارهای امرالی را در هم شکست

لیلا گوون رئیس مشترک کنگره جوامع دمکراتیک در آنکارا سخنرانی کرد و گفت: "در قرن ۲۱ کورد باید دارای ستاتوی خود باشد. مسئله‌ی کورد اکنون مسئله‌ای بین‌المللی است."

گوون گفت، فلسفه‌ی اوجالان دیوارهای امرالی را در هم شکسته و در سرتاسر جهان پخش شده است.

پلاتفرم کوردهای آناتولی میانه در کافه‌ای در آنکارا تجمع کردند. در این نشست هر یک از لیلا گوون رئیس مشترک کنگره جوامع دمکراتیک و پارلمانتار ه.د.پ جولمرگ و همچنین فیلیز کرستجی‌اوغلو پارلمانتار آنکارا ه.د.پ شرکت کردند.

لیلا گوون در این تجمع سخنرانی کرد و به اهمیت این دوره اشاره کرد و گفت: "نه تنها کورد و خلق‌های خاورمیانه، بلکه همه‌ی جهان در مرحله‌ی تغییر است."

گوون خاطرنشان نمود که کوردها پیشاهنگ این تغییرات هستند. گوون سیاست چهل ساله‌ی انکار دولت علیه کوردها را یادآور شد و گفت: "خلق ما رنج بسیار کشید. به خصوص زنان و کودکان.. حقیقت این است که کوردها تسلیم رژیم نمی‌شوند. این روح مقاومت ما را به این سطح رسانده است."

آرامش را به ترکیه ارزانی داشت آما آنرا هم سلب کردند

گوون به ملاقات‌ خانواده‌ها و وکلا با عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد پس از اعتصاب غذا اشاره کرد و گفت: "آقای اوجالان یک بار دیگر آرامش را به ترکیه ارزانی کرد. یک بار دیگر گفت، اگر دولت منطقی عمل کند ما می‌توانیم این مسئله را در یک هفته چاره‌یابی کنیم. یک بار دیگر آشکار کرد که دولت جمهوری ترکیه تا چه حد فریبکار بوده و به راه غلطی پا گذاشته است. جامعه را فریب می‌دهد.آنها می‌گفتند، پ.ک.ک بر جنگ پافشاری می‌کند، اما این حقیقت ندارد. اگر دولت مرحله‌ی چاره یابی را ادامه می‌داد ما اکنون در وضعیت متفاوتی بودیم و هزاران انسان کشته نمی‌شدند."

چون سخنان وی موثر است، صدای او را خاموش می‌کنند

گوون اعلام کرد که حصر را دوباره آغاز کرده‌اند و گفت: "آنها تلاش می‌کنند صدای آقای اوجالان را خاموش کنند زیرا وی خصوص مسائل خاورمیانه و جهان صاحب نظر است. اگر صدای او به روژاوا م‌یرسید اکنون شرایط اینگونه نبود، نه روسیه، نه آمریکا و نه ایران نمی‌توانستند اینگونه سیاستهایشان را عملی کنند. آقای اوجالان می‌توانست با پروژه‌ی خود مانع این رخدادها شود. اما صدای وی را خاموش میکنند."

فلسفه‌ی او دیوارهای امرالی را در هم شکست

گوون اینگونه به سخنان خود ادامه داد: "فلسفه‌ی او دیوارهای امرالی را پشت سر گذاشت و در جهان پخش شد. دیگر هیچ کس نمی‌تواند مانع آن شود. اکنون نمی‌گذارند صدای او به خارج برسد، اما فلسفه‌ی او در روژاوا عملی شده است. در قرن ۲۱ کوردها دیگر باید دارای ستاتوی خود باشند، این مسئله دیگر گسترده‌تر شده است. مسئله‌ی کورد اکنون مسئله‌ای بین‌المللی است. راه طولانی در پیش داریم، موانع بسیاری وجود دارد اما این راه، راهی شرافتمندانه است."