افزایش وقایع مسمومیت دختران دانش‌آموز در روژهلات کوردستان و ایران

وقایع مسمومیت دانش‌آموز در شهرهای مختلف روژهلات کوردستان و ایران افزایش یافته است. به گفته‌ی برخی از ناظران این امر شیوه‌ی سیستماتیک انتقام‌گیری نیروهای دولت ایران از دختران دانش‌آموز است که در جریان «انقلاب ژن، ژیان، ئازادی» نقش برجسته‌ای داشته‌اند.

بنابر اخبار منتشر شده در تعداد زیادی از مدارس در شهرهای مختلف روژهلات کوردستان و ایران وقایع مسمومیت دختران دانش‌آموز رخ داده است و دانش‌آموزان مسموم‌شده به بیمارستان منتقل شده‌اند. اینکه تنها در مدارس دخترانه این واقعه اتفاق می‌افتد تعجب‌برانگیز است.

دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه توانا در اهواز، دبیرستان ابوریحان تهران، مدارس دخترانه پیام شاهد اصفهان و شایستگان در فولادشهر، مدرسه‌ی علاقمندیان همدان، دبیرستان دخترانه فاطمه و سرداران در تبریز، مدارس عصمت، زینبیه، خدیجه کبری در گیلان‌غرب کرماشان، دبیرستان‌ دخترانه افشارنژاد، صداقت، سی متری طلاب-رسالت١٨ و اقبال لاهوری در مشهد، مدرسه زینب در رامهرمز، مدرسه فاطمه زهرا در گنبد کاووس، مدرسه دخترانه رقیه آبادان، دبیرستان قدسیه ایلام، مدرسه نیمه شعبان گرمدره کرج و چندین مدرسه‌ی دخترانه در شهر سنه دچار مسمومیت شده‌اند.

شماری از دانش‌آموزان مسموم‌شده با آمبولانس و اتوآمبولانس به بیمارستان انتقال یافته‌اند.