اعلام هویت یک گریلای شهید حمله هوایی نوامبر ٢٠١٩

​​​​​​​کمیته حمایت از خانواده‌های شهدای پ.ک.ک اعلام کرده است که گریلای پ.ک.ک به نام «هیژا ناصح علی حسین» اهل هلبجه در نتیجه حمله هوایی ارتش اشغالگر ترک به مناطق حفاظتی مدیا در نوامبر ٢٠١٩ به شهادت رسیده است.

کمیته حمایت از خانواده‌های شهدای حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که گریلا هیژا ناصح علی حسین با کد سازمانی ملیتان جودی در نتیجه حمله هوایی ارتش اشغالگر ترک به مناطق حفاظتی مدیا به درجه شهادت رسیده است.

در اطلاعیه کمیته به نقش خودفروشان در حملات به گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان اشاره شده و آمده است که "حقیقت پ.ک.ک حقیقت شهداست و شهیدان اعضای حقیقی پ.ک.ک هستند. قطعا حزبی که بر این مبنا شکل گرفته است از لحاظ تاریخی و اجتماعی به پیروزی دست می‌یابد. صیانت از شهیدان و گرامیداشت یاد آنان در میان پ.ک.ک به معنی تداوم مبارزه و نخسین گام برای ادای دین به آنان است."

کمیته حمایت از خانواده‌های شهدای پ.ک.ک در ادامه به تفصیل از مبارزات انقلابی شهید ملیتان جودی تجلیل به عمل آورده و یاد و خاطره وی را گرامی داشته است.

در ادامه اطلاعیه کمیته حمایت از خانواده‌های شهدای پ.ک.ک ضمن اعلام تسلیت به خانوده وی و خلق میهن‌دوست هلبجه و میهن‌دوستان کوردستان با آرمان‌های شهدای راه آزادی کورد و کوردستان تجدید میثاق کرده و جوانان و زنان جنوب کوردستان را به حضور در صفوف جنبش آزادیخواهی فراخوانده است.

شناسنامه شهید به این شرح اعلام شده است:

   نام و نام خانوادگی: هیژا ناصح فایق الحسین

   کد سازمانی: ملیتان جودی

   محل و سال تولد: هلبجه - ١٩٩۴

   نام مادر – نام پدر: نگار - ناصح

  تاریخ و محل شهادت: مناطق حفاظتی مدیا / ٢۶ نوامبر ٢٠١٩