باز عفرین: نیروهای سوریه دمکراتیک برای حفاظت از خلقشان همیشه آماده هستند

باز عفرین از اعضای فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک در کانتون گری سپی ضمن اشاره به تحرکات ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن در محورهای جنگی اظهار داشت: نیروهای سوریه دمکراتیک بر اساس دفاع مشروع آماده دفاع و حراست از خلقشان هستند.

ارتش ترک از ابتدای سال جدید حملات خود را بر مناطق شمال-شرق سوریه افزای داده است و مستقیما شهروندان را اماج حملات خود قرار می‌دهد. در این حملات پراکنده سلاح‌های سنگین و هوایپماهای بدون سرنشین هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۸ ماه جاری ارتش اشغالگر ترک با هوایپما به شهر کوبانی حمله کرده و روستاهای قره موخ، تل حاجب، گل‌تپه، سرزوری و خانی در شرق این کوبانی را مورد حمله قرار دادند. در این حملات یک شهروند از روستای خانی به شهادت رسیده و ۱۲ نفر هم مجروح شدند. همچنین بسیاری از روستاهای غرب گری سپی، با اسامی احمدیه، گرین، هوریه، قازلی، فریده، زنوبیه، سوان و بیر عرب، دبس، هوشان، خالدیه، سیدا و ... و شاهراه ام-۴ را گلوله باران کردند. در نتیجه بسیاری از منازل و خانه‌ها ویران شدند.

در رابطه با این حملات، باز عفرین از اعضای فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک کانتون گری سپی در منطقه فرات اظهار داشت: دولت ترک مستقیما خانه‌های غیر نظامیان را بمباران و تخریب می‌کند. همچنین شاهراه ام-۴ را که از مسیرهای اصلی منطقه است هدف قرار می‌دهد. وی در ادامه گفت: دولت ترک حملات نظامی خود را در سوریه افزایش می‌دهد تا شکست‌های نظامی و سیاسی خود را جبران کند. همچنین برای انحراف توجه خلق‌های ترکیه از تنش‌ها و بحران‌های اقتصادی می‌خواهد به پیروزیهای سیاسی-نظامی دست پیدا کند.

در رابطه با تحرکات اخیر تبهکاران در محورهای کانتون گری سپی، این فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام کرد که در این اواخر تحرکات و تجمعات آنها در پایگاههای نظامی در محورهای جنگی افزایش پیدا کرده است و همزمان تلاش‌های نظامیان و تبهکاران همراه با استفاده از سلاحهای سنگین افزایش پیدا کرده است. اما نیروهای سوریه دمکراتیک این تلاش‌ها را خنثی کرده‌اند.

فرمانده باز عفرین در ادامه تایید کرد که تلاش‌های تبهکاران و ارتش ترک در روستاهای مشرف به شاهراه بین‌المللی با شکست مواجه شده‌اند اما در مقابل خسارات جدی به جان و منازل روستائیان وارد شده است. او در ادامه خاطرنشان ساخت که اشغالگران با این حملات تلاش می‌کنند دامنه اشغالگری‌های خود راگسترش بدهند.

در بخش دیگری از سخنان خود فرمانده باز عفرین ضمن اشاره به شکست‌های دولت ترک و تبهکاران ابسته به آن در اشغال منطقه و روستاهای دیگر شمال-شرق سوریه افزود: ترکیه از داخل دچار تنگنا شده است. به همین دلیل است که به حملات جدید و پراکنده متوسل می‌شود و منطقه را گلوله باران می‌کند. اما در نهایت تلاشهای دولت ترک با شکست مواجه شده‌اند.

باز عفرین در خاتمه اظهار داشت که نیروهای سوریه دمکراتیک بر اساس دفاع مشروع آماده هستند که از خلق و سرزمین خود دفاع کنند و بر همین اساس بوده است که حملات آنان تا کنون به منطقه دچار شکست شده است.