نیروهای مدافع خلق: ٣ اشغالگر در آواشین کشته شدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در عملیات گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار در چارچوب کارزار بازهای زاگرس ٣ اشغالگر به هلاکت رسیدند و یک اشغالگر نیز زخمی شد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد عملیات نیروهای گریلا و حملات اشغالگرانه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس

صبح روز ٢٢ ژوئن اشغالگرانی که درصدد پیشروی در منطقه گری سور بودند رأس ساعت ٧:١٠ هدف تک‌تیراندازان ما قرار گرفتند. در این عملیات ١ اشغالگر کشته شد.

ساعت ٩ روز ٢٢ ژوئن علیه اشغالگران مستقر در گری سور عملیاتی به انجام رسید. در این عملیات ٢ مزدور کشته و یک مزدور هم زخمی شد.

حملات هوایی ترکیه به مناطق آواشین، متینا و زاپ

از ساعت ٢١ الی ٢٣:٢٠ روز ٢١ ژوئن هلیکوپترهای دشمن بر فراز مناطق مروانوس و بانیستا به پرواز درآمدند. از ساعت ١:١۵ الی ٣ اقدام به هلی‌برد نظامیان به گری سور، گری سپی و گری سلیمان نمودند.

از ساعت ٢٠:۴٠ الی ٢٣:٣٠ روز ٢١ ژوئن مناطق T شکل و شامله عرصه زاپ بمباران شدند. ساعت ١٨ روز ٢١ ژوئن نیز روستای اوره در عرصه متینا بمباران شد.

از ساعت ٢٢ الی ٢۴ روز ٢١ ژوئن اشغالگران مستقر در مناطق دراره، کوردینه و ستونا در عرصه متینا با هلی‌کوپتر جایگزین شدند.

ادعاهای عنصر فراری «اینان چلیک» سراسر کذب می‌باشند

روز ٢١ ژوئن آسایش اقلیم جنوب کوردستان تصاویر ویدیویی عنصر فراری «اینان چلیک» را منتشر کرده است. این فرد زمانی که در صفوف ما جای داشت به دلیل ارتکاب جرم، به دلیل ارائه مدارک جعلی و اعمال ضداخلاقی ٢ بار مورد بازخواست واقع شده است. به همین دلیل خلع رتبه شده و در مرحله تحقیق اقدام به فرار کرده و گریخته است. مایه شرم است که آسایش اقلیم جنوب کوردستان چشم امید به این فرد بسته است، ادعاهای سرهم بندی شده توسط او را به عنوان واقعیت نشان می‌دهد. ادعاهای این فرد هم هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند و هم اینکه قطعا اعترافاتی دروغین داده است. در تصاویر مذکور در مورد رویدادهایی که مورد بحث قرار گرفته‌اند ما پیش از این بیانیه‌هایی را با افکار عمومی در میان گذاشته‌ایم. ما یکبار دیگر یادآوری می‌کنیم که آماده‌ انجام تحقیقات مشترک در مورد همه‌ رویدادها هستیم. رویدادهای مورد بحث و موضع و تلاش ما برای اتحاد ملی قابل مشاهده است. به همین دلیل لازم است خلقمان و هیچ کس دیگری برای این اظهارات اخلالگرانه ارزشی قائل نشوند، زیرا با زبان و شیوه جنگ ویژه ترکیه بیان شده‌اند."