راهپیمایی سراسری در ۱۲ شهر روژاوا؛ عفرین را آزاد می‌کنیم

​​​​​​​به مناسبت سومین سالگرد آغاز حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترک و گروه‌های تبهکارش به عفرین روز گذشته (چهارشنبه ٢٠ ژانویه) در کانتون‌های قامشلو و حسکه مردم به خیابان‌ها آمده و اشغال عفرین را محکوم کردند.

به مناسبت سالگرد حملات اشغالگرانه به عفرین توسط دولت ترکیه اشغالگر و تبهکارانش در کانتونهای قامشلو و حسکه در منطقه جزیره، صدها هزار هم وطن به خیابان‌ها آمدند و حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و تبهکارانش را محکوم کردند.

راهپیمایی‌های دسته جمعی برای محکوم کردن اشغالگری دولت ترکیه و تبهکارانش در عفرین در شهرهای قامشلو، تربسپی، تل حمیص، تل براک، گرگی لگه، تل کوچر، دیرک، عاموده، دربیسی، حسکه و کمپ واشوکانی و تل تمر برگزار شد.

ده‌ها هزار هموطن کورد، عرب، سریانی و گروه‌های مختلف، نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌ها و شخصیت‌های سرشناس، ریش‌سفیدان، ادارات خانواده‌ی شهدا، نمایندگان احزاب، جوانان، زنان و همه اقشار مختلف در این ۱۲ شهر در راهپیمایی‌ اعتراضی شرکت کردند.

در این راهپیمایی بر آزادسازی عفرین و مقابله با تلاش‌های اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و گروه‌های تبهکار شد، تاکید شد.

شرکت کنندگان تصاویر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد، کودکان عفرینی، بمباران‌ها و جنایات دولت اشغالگر تُرک و تلاش‌ها برای تغییر دموگرافی عفرین و تصاویر شهدای مقاومت عصر در عفرین را در دست داشتند.

دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش ۳ سال پیش در روز ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۸ به عفرین حمله کرده و با استفاده از مدرن‌ترین اسلحه‌ها و تکنولوژی نظامی از زمین و آسمان این شهر را مورد هجوم قرار دادند و با انجام چندین قتل‌عام پس از ۵۸ روز مقاومت قهرمانانه‌ی مردم و مبارزان که در تاریخ بی‌مانند است، عفرین را اشغال نمودند.

از آن زمان مردم عفرین و نیروهای رهایی‌بخش عفرین علیه اشغالگری دولت ترکیه و تبهکارانش در جنگ و مقاومت هستند و بر آزادسازی عفرین از اشغال ترکیه و تبهکاران تاکید دارند.