سمیناری با عنوان عدالت برای خلق کورد، آزادی برای رفیق اوجالان در سوازیلند برگزار شد

حزب کمونیست سوازیلند، سمیناری را با عنوان "عدالت برای خلق کورد، آزادی برای رفیق اوجالان" برگزار کرد.

تیتوس ویلاکاتی، رئیس روابط بینالملل حزب کمونیست سوازیلند، در ابتدای سمینار بە این نکتە اشارە کرد که مبارزات آزادی خلق کرد برای آنها مهم است و اعلام کرد: سمینارشان را برای اطلاع از وضعیت همە زندانیان سیاسی و اللخصوص وضعیت رهبر خلق کورد، عبداللە اوجلان تدارک دیدەاند کە آرمان آزادی را رهبری میکند.

 محمود پاتل، رئیس انجمن مبارزه خلق کورد در آفریقای جنوبی برای سخنرانی دعوت شد، پاتل در سخنانش بە جنگی که دولت ترکیه از جنگ جهانی اول با حمایت نیروهای بین المللی علیه خلق کورد به راه انداخته است، اشارە کرد.  وی در قسمت دوم سخنانش به بیان تاریخچه حزب کارگران کوردستان، مقاومت و جایگاه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در این مبارزه پرداخت.

 وی همچنین درباره نقش سیا، موساد و ناتو در توطئه بین المللی علیه عبدالله اوجالان صحبت کرد.  پاتل همچنین درباره سیستم امرالی که ٢٤ سال است رهبر خلق کورد با آن مواجه بوده است و برای اینکە وضعیت رهبر آپو بە خوبی مشخص شود، از وضعیت و پروسەهای زمان رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی صحبت کرد.

پیوس ویلاکاتی، دبیر بین المللی حزب کمونیست سوازیلند، در سمینار اعلام کرد که مبارزه آزادی خلق کورد مبارزه تفکر و با اتحاد خلق ها می تواند به نتیجه برسد. همچنین ویلاکاتی گفت بە دلیل اینکە انقلاب زنان کورد قوی بود، دولت ترکیه سکینه جانسیز را ترور کرد.

شرکت کنندگان اعلام کردند که حزب کمونیست سوازیلند باید برای آزادی رهبر خلق کورد مبارزه کند و خواهان مبارزه مشترک شدند.

 حزب کمونیست سوازیلند سال هاست که علیه سلطنت در کشورشان مبارزە می کند.  کشور سوازیلند در جنوب آفریقا قرار دارد و از سه طرف با آفریقای جنوبی و از یک طرف با موزامبیک همسایه است.  کشور سوازیلند نام خود را به پادشاهی سواتینی تغییر داده و اکنون به عنوان پادشاهی سواتینی شناخته می شود.