"تا اعتراف به خودمدیریتی دمکراتیک شنگال مبارزه ادامه خواهد یافت"

شورای رهبری شنگال با انتشار بیانیه‌ای نتیجه‌ی جلسه‌ی عادی خود را اعلام کرد و خاطرنشان نمود، تا زمانی که خودمدیریتی دموکراتیک شنگال تضمین نشود، به مبارزات خود ادامه خواهند داد.

شورای رهبری شنگال نتیجه‌ی جلسه خود در ۱۶ آوریل را با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد.

بر اساس این بیانیه در این جلسه وضعیت خاورمیانه، تحولات جاری منطقه، تداوم تنش، جنگ و ارتباطات در منطقه و تأثیر آن بر شنگال به طور گسترده تشریح شد.

در این جلسه به توافق بغداد و هولیر در مورد شنگال اشاره شده و اعلام شد؛"جامعه ایزدی از ٩ اکتبر ۲۰۲۰ علیه این توافق موضعگیری خود را نشان داده و به هیچ وجه آن را نمی‌پذیرد."

در این بیانیه همچنین آمده است" خلق ایزدی اثبات نمود، همه باید این را بفهمند که هیچ نیرویی قدرتمندتر از نیروی خلق وجود ندارد".

همچنین به مقاومت خلق شنگال علیه تهدید‌های اخیر اشاره شده و آمده است؛"ابتدا از روحانیون، فعالان، جمع مردم، مجلس، سازمان‌ها، روئسای عشایر، جامعه عرب و نیروهای نظامی درخواست می‌کنیم تا به مقاومت بپردازند. ما این مقاومت را گرامی می‌داریم و آن را شالوده وحدت جامعه خود می‌دانیم."

شورای رهبری همچنین تاکید کرد، هر کسی که جامعه‌ی آنها را تهدید کند، موضع‌گیری آنها مشخص است و آنها هرگز جامعه‌ی خود را تنها نخواهند گذاشت.

همچنین اعلام شد، خیمه مقاومت در مقابل آسایش ایزدخان ۱۳۸ روز است که برپا شده و گفتند؛"مادران، جوانان و خلقمان برای آن رنج بسیاری متحمل شدند.

اکنون وضعیت مقداری آرام شده است، اما هنوز پایان نیافته است. ما تحصن در مقابل آسایش را متوقف می‌کنیم، اما چادر در جای خود باقی خواهد ماند و در زمان لازم به تحصن ادامه خواهیم داد."

شورای رهبری شنگال در پایان بیانیه خود خاطرنشان نمود، تا تضمین خودمدیریتی دمکراتیک برای شنگال و زندگی آزاد برای مردم به مبارزات خود ادامه خواهند داد.