استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی به پارلمان آلمان کشیده شد

حزب چپ آلمان گزارش‌های مرتبط با عملیات نظامی رژیم ترک علیه اقلیم کوردستان و استفاده از سلاح شیمیایی در این حملات را در نشست پارلمان فدرال این کشور به بحث گذاشت.

استفاده دولت ترکیه از سلاح‌های شیمیایی در حمله به باشور کوردستان از سوی حزب چپ آلمان به پارلمان فدرال کشیده شد.

حزب چپ از احزاب اپوزیسیون آلمان بیانیه‌ها و اطلاعات مربوط به بکارگیری اسلحه‌های شیمیایی از سوی رژیم ترک را به پارلمان فدرال کشید. طرح سئوال از سوی گوکای آکبولوت نماینده حزب چپ در پارلمان تنظیم شده و در آن آمده است:"آیا حکومت فدرال آلمان از استفاده دولت ترکیه از سلاح‌های شیمیایی در حملات تحت عنوان 'عملیات Pençe-imek ve Pençe Yıldırım' علیه نیروهای پ.ک.ک اطلاع دارد یا نه؟"

 آکبولوت: آلمان باید به سکوت پایان دهد

حزب چپ گزارش‌ها و اخبار رسانه‌های کوردی را به عنوان منبع نشان داده است، انتظار می‌رود که حکومت فدرال در هفته آتی به این طرح سئوال پاسخ دهد.

 آکبولوت در گفتگو با خبرگزاری فرات اعلام کرد که تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که دولت ترک از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است و خواستار انجام تحقیقات جامع در این زمینه شد. آکبولوت گفت:"آلمان باید سکوت خود را در این مورد پایان دهد و اقدامی فوری انجام دهد. زیرا آلمان به عنوان یکی از کشورهایی که دارای روابط سیاسی، نظامی و دیپلماتیک گسترده‌ای با ترکیه است در این زمینه مسئول است. به عنوان مثال آلمان می‌تواند سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) را بسیج کند."