برای انتقام، نام وی را اوجالان گذاشتند و در روژهلات در حال مبارزه می‌باشد

​​​​​​​ در ۱۵ فوریه زمانی متولد شد که عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد در توطئه‌ای بین‌المللی به دولت ترکیه تحویل داده شد، پدر و مادرش تصمیم گرفتند نام وی را اوجالان بگذارند تا انتقام بگیرد.

 در روز سیاه توطئه‌ی بین‌المللی (١۵ فوریه ١٩٩٩) متولد شد. تنها هدف پدر و مادرش این بود که باید از کسانی که عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد را به اسارت گرفتند انتقام گرفته شود، به همین دلیل فرزندشان را که در همان روز متولد شده بود، اوجالان نام نهادند. اوجولان باید به امیدی برای خلق کورد تبدیل می‌شد، همین که بزرگتر شد مادرش در مورد عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد، کورد بودن و کوردستان برای او صحبت کرد. زمانی که بزرگ‌تر شد برای بازخواست دشمنان به کوهستان روی آورد.

 پیشتر مادرش همراه خانواده‌ به دلیل فشارهای رژیم مجبور بودند هر بار به کشوری بروند، هر دو سال یک بار مجبور بودند به لبنان، مصر، اردن و لیبی بروند. زمانی که متوجه می‌شود به دلیل کورد بودن مجبور به این آوارگی و دربدری شده‌اند، دست به تحقیق و جستجو می‌زند و می‌پرسد، "چرا رژیم سوریه اجازه نمی‌دهد ما با هویت کورد بودن خود زندگی کنیم؟" زمانی که این سوال را از مادرش می‌پرسد، مادرش به او می‌گوید، چون سرزمین ما اشغال شده است و رهبر ما به اسارت گرفته شده، پس از مدتی و انجام تحقیقات احساس می‌کند باید انتقام بگیرد.

 گریلای یگان‌های مدافع روژهلات، اوجالان می‌گوید،"زمانی که در ۱۵ فوریه متولد شدم، مادرم نام من را اوجالان نهاد"، وقتی از او می‌پرسیم چرا نام تو را اوجالان نهاده‌اند، پاسخی بسیار روشن می‌دهد، "چون یکی از کسانی هستم که باید انتقام بگیرم و  توطئه‌گران را بازخواست کنم."

 در مخمور ساکن شدند

 خانواده‌اش به دلیل فشارهای رژیم به مخمور رفته و در آنجا ساکن می‌شوند. زمانی که به مخمور می‌روند به دفاع و حفاظت حزبی کوردی با نام پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) اعتماد می‌کنند، اما روز به روز برای آنها مشخص می‌شود که حقیقت چیز دیگری است. زمانی که پدر اوجالان توسط پ.د.ک دستگیر شد، وی بسیار خشمگین می‌شود.

 اوجالان می‌گوید، "من از نام خود صیانت می‌کنم. برای زندگی شایسته همیشه در حال تلاش و تحقیق و جستجو خواهم بود. سال ۲۰۰۸ زمانی که پدرم توسط پ.د.ک دستگیر شد، من از خودم می‌پرسیدم' من دولت‌های اشغالگر را درک می‌کنم که چرا ما را دستگیر می‌کنند، اما چرا پ.د.ک این همه با ما دشمنی می‌کند؟' زمانی که بزرگ تر شدم فشارهای علیه خلق کورد را می‌دیدم و بیشتر خشمگین می‌شدم. من به دنبال راه شایسته‌ای برای صیانت از اسم خود می‌گشتم، من می‌دانستم که بهترین راه پیوستن به جنبش آزادی است، به همین دلیل تصمیم گرفتم و به این جنبش پیوستم."

 اوجالان می‌گوید پس از پیوستن به جنبش آزادی تصمیم گرفته است که در روژهلات مبارزه کند؛" در آنجا کسانی که از کورد بودن خود صیانت می‌کنند، اعدام می‌شوند. کودکان را به جاسوسی وا می‌دارند و جوانان را به مواد مخدر آلوده می‌کنند. به همین دلیل به این باور رسیدم که روژهلات برای من بزرگترین عرصه برای مبارزه خواهد بود."