فراخوان خانواده دو جوان محکوم به اعدام برای افکار عمومی

خانواده مظلوم داغ و عبدالرحمن اَر که از سوی پ.د.ک در جنوب کوردستان به اعدام محکوم شده‌اند در فراخوانی از افکار عمومی درخواست کمک کردند.

روز ١٧ ژوئیه ٢٠١٩ یکی از مسئولان ارشد سازمان اطلاعات ترکیه (میت) به نام «عثمان کوسه» در شهر هولیر باشور (جنوب کوردستان) به قتل رسید. پ.د.ک با بازداشت دو جوان اهل باکور کوردستان به نام‌های مظلوم داغ و عبدالرحمن اَر آنان را به اتهام قتل مسئول میت به اعدام محکوم کرده است. خانواده داغ و اَر از افکار عمومی درخواست حمایت کردند.

«به وحدت کوردها آسیب می‌زند»

خانواده داغ و اَر که در کشور سوئیس زندگی می‌کنند در فراخوانی از مسئولین حکومت اقلیم کوردستان خواستند حکم اعدام این دو جوان کورد را لغو کنند.

نجم‌الدین اَر و مسعود آلاگاش به نمایندگی از این دو خانواده در نشستی خبری اعلام کردند که همراه با تمامی سازمان‌های کوردستانی، سازمان عفو بین‌الملل و سازمان‌های جامعه مدنی آنان نیز در تلاش هستند تا از اعدام این دو جوان میهن‌دوست کورد جلوگیری کنند.

نجم‌الدین اَر خاطرنشان کرد که حکم اعدام جوانان کورد از سوی حکومت کورد لطماتی جدی را به وحدت کوردها وارد خواهد کرد و افزود:"کوردها تاکنون از سوی دشمنان اعدام شده‌اند، اما اکنون یک اداره‌ای کوردی حکم اعدام جوانان کورد را صادر کرده است. ما در مقابل این تصمیم غلط از افکار عمومی انتظار پیشتیانی از جوانان محکوم را داریم."

در بیانیه‌ای که به نمایندگی از سوی خانواده این دو جوان کورد نوشته شده قید شده است:" علیه حکم اعدام این دو جوان کورد در روزهای آتی ابتکار عملی در سوئیس فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند."