گسترش اعتراضات در ایران/ افزایش قیمت دلار به مرز ٣١ هزار تومان

گرانی، اعتراضات صنفی، قطع اینترنت، خفقان سیاسی و ... این روزها به پدیده‌های روزمره در سطح ایران مبدل شده‌اند.

دیروز با اعلام افزایش قیمت کالاها توسط ستاد تنظیم بازار ایران، مردم معترض در شهرهای مختلف دست به تجمع و اعتراض شبانه زدند. دولت ایران با سرازیر کردن یگان ویژه و پلیس ضد شورش به این شهرها اقدام به بازداشت بسیاری از معترضین کرده و سیاست سرکوب را در دستور کار دارد.

مردم دزفول و ماهشهر دیشب در پی اعتراضات به گرانی و تورم حاصل از عملکرد دولت رئیسی گرد هم آمدند تا اعتراض خود را نشان دهند.

در تصاویر منتشر شده از این اعتراضات شعارهای "مرگ بر رئیسی"، "مرگ بر گرانی"،"توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه" و سایر شعارها علیه مقامات حکومت ایران بگوش می‌رسد.

تصاویر نشاندهنده جو امنیتی شدیدی در ماهشهر و دزفول است.

مردم اهواز، محمره، مسجدسلیمان و خفاجیه هم به خیابان‌ها آمدند، لاستیک خودروها را آتش زدند و علیه شرایط سخت معیشتی و افزایش قیمت ها شعار دادند.

معترضین در ایذه نیز با پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی و دادن شعار، دست به اعتراضات زدند.

از سوی دیگر همزمان با افزایش قیمت کالاهای اساسی قیمت دلار در بازار به مرز ٣١ هزار تومان رسید. ساعت ١٨ امروز در تهران هر دلار آمریکا به ٣٠ هزار و ٨٧٠ تومان بفروش رسید.

در پی گسترش دامنه اعتراضات به دیگر شهرهای اهواز و برای جلوگیری از انتشار ویدیوی انها، اختلال و قطعی اینترنت در این استان گزارش شده است که رویکردی تکراری از حکومت ایران است.

شرکت "نت بلاکس" که سرعت و اختلالات اینترنت در جهان را رصد می‌کند همزمان با شروع اعتراضات استان اهواز از کاهش شدید سرعت نت در کل ایران و قطعی آن در برخی مناطق کشور خبر داد.

ویکتوریا کوتس، معاون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در توییتی از ایلان ماسک خواسته تا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای معترضان اهوازی فراهم کند. او نوشته باید برای این مردم شجاع امکان برقراری ارتباط را ایجاد کنیم‌.